Så mycket bättre…

Advent står som spön i backen men jag vägrar att jaga upp mig! Jag är lugn. Inte mycket är klart men det gör ingenting. Jag har visserligen barn som älskar jul. Barn som påpekar att grannarna minsann har mycket mer julmys än vad vi har. Barn som har lika högt ställda förväntningar på denna jul som på alla tidigare jular. För julen är barnens högtid.

Tro nu inte att jag tänker låta mina barn bli besvikna. Alltså – jag kommer att göra vad jag kan för att det ska undvikas – om de sedan ändå blir lite ledsna för att de inte får den där iPaden, crosscykeln, diamantörhänget eller spelkonsollen de önskar så hett, så må det vara hänt. Det tar jag icke ansvar för.

Jag har sent omsider letat fram min adventsljusstake. Har även dekorerat den. I år med snäckor, stenar och taklök. Jag är mycket nöjd med kompositionen. Och med att jag hittade taklökarna ute på det halkiga berget runt midnatt häromnatten då jag bestämde mig för att nu jädrar är det nog banne mig dags.

Jag känner mig behagligt fri från julångest.

Och det är sååå mycket bättre. I övrigt tycker jag att ”Sååå mycket bättre” är sååå mycket sämre i år. Det är egentligen inget större fel på artisterna men all den här sömnbristen och överdådiga alkoholkonsumtionen (som åtminstone kvällspressen påstår att de blivit utsatta för) har gjort dem lite… jag vet inte… ointressanta. De säger i stort sett samma sak; ohhh vad bra du och du och du och duuuu är! Ohh vad vi är lika fast vi är så olika! Ohhh vad det är fantastiskt att en så fantastisk artist kan göra just min lilla låt så fantastiskt!

…örk…

Saknar slotts-varianten. Det var även där lite otäckt mycket mys ibland, men de var allt några taggiga och svåra individer också. Personligheter som inte var så himla servila. Svårast av dem alla var Loffe. Shit vad jag har svårt för honom nu. Sicken gnällröv! Ursäkta uttrycket. Men ärligt? Men annars var det kul.

Idol är tackolov nästan över. …örk. Orkar inte ens kommentera. Jag är ju inte ens målgruppen så jag borde hålla mig långt borta från hela programmet men hamnar ändå där ibland. Tycker inte om idolerna i år.

Kanske håller jag på att bli erimit? Det verkar inte som om jag gillar någon längre… Så oroväckande….

Fast förstås – det är inte så illa som det låter. Det är bara människor i TV jag ogillar. Och de finns ju ändå inte på riktigt. Inte i min värld i alla fall. ”Min värld…” hå, hå, ja, ja…

Sitter här i soffan och ser ut över det halkiga berget. Kattapan är där och smyger omkring med Dexters farsa. Han är fin. Jag som så gärna ville ha en långhårig katta. Så fick jag apan…Det skulle kunna vara en besvikelse om nu inte kattapan varit så vansinnigt trevlig. Bästa kattan i kvarteret.

Graffitisnubben hann inte komma hit och fixa väggen i helgen. För mycket jobb. Jag hoppas verkligen att han hinner nästa helg för sedan blir det tufft. Det är ju trots allt snart jul.

Maken och jag ska julshoppa i huvudstaden i år. Vi tar tåget upp i gryningen och spenderar två hela dagar där, shoppandes, mysandes på cafér, barer och restauranger och avslutningsvis showen med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert – Ljust & Fräsht. Det ska bli otroligt roligt. Alltihop! Jag gillar att åka tåg, att flanera, fika och gå på show.

Jag har inte bestämt vad någon ska få i julklapp i år men själv önskar jag mig en fin sekatör. Och en chillifilt förstås, för det vill väl alla ha?

Nu ska jag ner och röja lite i hallen. Alla målargrejor står av ngn anledning kvar där på en wellpappskiva. Kanske har vi väntat på att någon annan ska komma och ta bort det… Nåja, det verkar i alla fall inte ske så det är väl lika bra att ta tag i det.

Ha en fortsatt skön dag.

Märkt , , , , , ,

2 tankar om “Så mycket bättre…

  1. carl-henry jonsson skriver:

    …tack för tipset!!! f.ö. varför gillar du inte så mycket bättre?? dom är ju så mycket bättre än förra året…och då var dom ju bra??? den ende jag har lite svårt för är ”BÄVERN”. visserligen är Titanic bra men killen passar liksom inte in i gänget ”…innan detta program hade jag inte en aaaning om vem du va – hade aldrig hört dig”. detta sagt till E-type, vilket ju låter lite löjligt när han ändå är i branchen och E-type är väl en av de mest kända i pop-branchen… eller???// kram pa.

  2. puuux09 skriver:

    Jooo, jag gillar det egentligen men det har blivit lite för myyyysigt! Ingen törs säga något känns det som. Alla är så fina, så begåvade och såååå braaaa. Ja. Och jodå, de är duktiga. Och bra. Och fina. …suck.
    Kram, do

Lämna en kommentar