Matchen är över

Det var roligt så länge det var roligt. Till och med när det var jobbigt var det roligt. Tills det helt plötsligt inte alls var det mer. Jag fick nog. Tröttnade. Från en minut till en annan kände jag  att nu är det över. Ingen tvekan om saken. Jag lämnar klubben. Ställer min plats till förfogande.

Vid nästa årsmöte, i februari nästa år, avgår jag och det ska bli så skönt.

Det är en lättnad att ha bestämt sig.

Nu ska jag försöka göra så mycket bra som möjligt det här sista halvåret. Försöka hitta fler entusiastiska, glada, arbetsvilliga personer till styrelsen och till tränarstaben. Hjälpa till att utforma och implementera vår ”gröna tråd” som ska ligga till grund för klubbens fortsatta utveckling.

Det känns skönt att ha fattat beslutet. Och lite vemodigt. Min fotbollskarriär är över.

Tack och lov!

Lämna en kommentar