Jag slår först och jag slår hårt som f-n!

Har känt mig lite stressad på jobbet på senare tid. Det har liksom kört ihop sig. Och eftersom jag är lite av en rutinjunkie så jagar jag gärna upp mig när det blir lite löst i kanterna. Snabba puckar, många bollar i luften och multitasking på flera olika levels liksom. Och jag ser ett mönster ta form. Ett mönster jag inte alls är helt säker på att jag gillar…

Men det kan vara stressen också. Jag är ju också något av en fena på konspirationsteorier och jag anar ugglor i mossor och rävar bakom öron och begravda hundar snart sagt överallt. Min självinsikt är tack och lov också ganska heltäckande så jag kan sålla lite bland de hysteriska tankarna och brukar landa någonstans där det räcker med en påse djungelvrål och en påse m&m för att få någorlunda kontroll över situationen igen.

Den senaste veckan har deadlines nåtts och paniken lagt sig och luften liksom pyyyyyst ut. Trots att det är lite för tidigt för det, det finns ännu några berg kvar att flytta innan vi är i mål. Men det tog stopp. En mental istid lamslog stora delar av mitt känsloregister och min tankeförmåga. Trots djungelvrål och m&m…

Gick på boxercise med K. En stund in i träningen, när svetten bildade rännilar nerför ryggen och knogarna värkte av att mata in slag på slag i sandsäcken, kände jag hur stressen och irritationen började släppa. Coachen körde en kombinationsövning och sedan en minuts fri fight, en ny kombiövning och så en minuts fri figth under hela passet och det passade mig tydligen alldeles utmärkt. Min sandsäck fick veta att den levde!

Trots att passet var över en timme så var det inte nog. Kroppen krävde något mer för att smälta isen. Hjärnan tinade i alla fall upp såpass att den fick fram en räddningsplan – Dra åt skogen! ropade den.

Vaknade med den tanken i huvudet i morse. Skogen.

Gick in till chefen och föreslog att han skulle entlediga mig dagen därpå och det godtog han.

I morgon bitti tar jag svampkniven jag köpte på loppisen och drar till skogs. Och i morgon kväll ska jag virka en plastmatta. Sedan tror jag nog att jag är redo för verligheten igen.

Om inte så vette katten vad jag ska hitta på…

Taggad , , , , , , , ,

One thought on “Jag slår först och jag slår hårt som f-n!

  1. johanna skriver:

    Löpband är bra mot stress symptom. Att gå raskt och monotont utan variation löser upp bra. Svampplock är trevligare men om det inte hjälper ta en timma eller två på gymmet=underverk. Kram J

Kommentera

