Statusuppdatering

safe_image

#Blogg100 – Ett inlägg om dagen i 100 dagar (16 (19)/100).

Studier: Är på Block 3. Att skapa en hemsida i Dreamweaver/photoshop. Har efter div. sökande efter information åtminstone kommit igång. Fick tips av klasskamrat om bra bok så den ska jag köpa. Har gjort grunden. Ligger lite pyrt till så jag behöver jobba på!

Träning: Nej… det har gått jättedåligt. Är i alla fall anmäld till Köpenhamn halvmaraton i september så nu MÅSTE jag börja springa. Igen… Ingen boxning förra veckan och det hänger löst denna också. Om jag inte skärper mig och går i morgon. Lovar härmed att OM jag inte går på boxningen i morgon så går jag ut och springer. Oavsett väder. I mina gamla skitskor…

Arbete: Råkade snubbla över en annons om ett arbete som låter intressant. Skickade in en ansökan. Ska på intervju. Är lite nervös.

Odlingar: Okej – det här är en ny statusuppdatering men den känns viktig. Jag brukar ju förlita mig på föräldrarna till 110% vad gäller innehållet i mitt växthus, utom de små extraplantor jag och grabbarna ibland roat oss med att plantera. I år har jag dock tagit ett större ansvar och köpt mig ett litet mini-(verkligen mini!) -drivhus och har sått små, små frön. Fick hantera dem med pincett! Det blev busktomater att ha på altanen, coctailtomater till växthuset samt physialis och jalapeno. Så, för första gången i min växthushistoria kan jag ge plantor tillbaka till ma & pa när jag får mina förgrodda av dem! Det känns fint. Och kul att se de små rackarna växa upp!

DSC_0003

Resor: Har bokat in Italien i maj och Portugal i Juli/Augusti. Kvoten nästan fylld. Måste dock hitta en kul helgresa för mig och d.ä för vi ligger efter på förälder-barn-aktivitet sedan maken och d.y åkte vasaloppet. Skulle gärna åka till London igen då vi båda tyckte det var en toppenresa förra året, men är det inte lite trist att åka tillbaka? Paris är en underbar stad, men det är d.y som läser franska. D.ä läser spanska… Det blir liksom tokigt. Sedan finns ju förstås också både Stockholm som Köpenhamn men… Amsterdam… Mmm, får se vad det blir.

Bloggutmaningen: Ligger pyrt till men har gett mig själv till fredag att komma ikapp. Om jag fortfarande släpar då så hoppar jag av. Men så illa ska det inte gå!

Och med denna lägesrapport önskar jag er en skön dag.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

