Avatarvärlden och den köttsliga snart ett

safe_image

#Blogg100 – Ett inlägg om dagen i 100 dagar (14/100. Borde varit 17/100).

Ett inlägg om dagen har visat sig vara en större utmaning än jag föreställde mig. Och då var jag ändå rätt inställd på att det nog skulle bli tufft. Problemet är inte att publicera något varje dag, det kan jag! Men det blir ju så erbarmligt dåååååååligt! Står alltså inte ut. Försöker hitta gen- och smitvägar…

Nu ligger jag tre inlägg back och har för avsikt att komma ikapp och hålla mig i fas. Jag ger mig själv denna veckan att reparera skadan så får vi se hur det går.

Webcoast – check!

I fredags drog evenemanget för internetälskande kommunikativa, sociala individer igång. Webcoast alltså. Vilket event! Jamen, helt ärligt – jag säger det igen för säkerhets skull; Vilket event! Så härligt med människor som vill dela med sig av sina kunskaper, som är nyfikna på att göra nya bekantskaper och få ta del av deras insikter och som alla har internet som en gemensam plattform.

DSC_0073

”Gridden” är ett schema i storformat där de som känner att de har ett intressant ämne att dela kan sätta upp en lapp med det ämne de erbjuder och där var fullt med godbitar att välja mellan. Det var inte precis pest eller kolera utan snarare hallon- eller mango-sorbet, eller Amarone eller châteauneuf-du-Pape… Ni fattar? Inga lätt val men heller inga val som kunde bli särskilt fel.

DSC_0062

Jag deltog i:

  • UX Persona – intressant ämne där jag vill fördjupa mig ytterligare.
  • Hur man minglar – ohh, jobbigt! Men nyttigt.
  • Varför blir vissa Youtubers så framgångsrika – kul, för det var en cool 13-årig flicka som höll den 20-minuters visningen.
  • Social by default – intressant och bra framfört.
  • Hur man jobbar med sponsorer – Bra poäng att det inte handlar om att tigga pengar utan om att erbjuda ett mervärde.
  • LUCK – koncept för hållbart ledarskap – En bra ledare bygger ett lysande team och strålar själv i återglansen.
  • Textredigering – Alltid roligt! Håller med om allt Anna Hass sa. Glimrande helt enkelt.

DSC_0064

…jag deltog i fler seminarier men har jag inte hunnit sortera in dem i hjärnbanken ännu. Det kommer. Utöver seminarierna, workshoparna och diskussionerna så är det förstås alla möten med människor mellan dem som sätter guldkant på eventet. Besökarna är proffsminglare per default och det är väldigt lätt att gå runt och byta ett ord är och ett där med alla dessa intressanta, vänliga och glada människor.

DSC_0071

Att det hela utspelade sig på Lindholmen Science center är förstås också en fördel. För mig som bor här på ön… Jag älskar Lindholmen och blir inspirerad bara av att vistas där! Den goda maten vi serverades och den tjoiga underhållningen med bandet Pedros bidrog också till den alltigenom positiva upplevelsen.

Lördagkvällen avslutades för min del på Cuckos Nest (Radisson blu) i sällskap med serietecknande Yvette (@ajwett) och så småningom några fler webcoastare. Det är fint där. Kanske inte så fint som jag inbillat mig efter att ha längtat dit så länge, men som avslutning just då var det perfekt – lugn atmosfär, vacker miljö, god öl och trevligt sällskap!

IMG_20140315_162415

På söndagen hann knappt de sista applåderna klinga av innan jag flydde. Vid det laget var jag snubblande nära total social utbrändhet och kände att jag var tvungen att komma hem till min familj och min trädgård och att få andas lite frisk luft.

Efter en timmes krattande med  lukten av multnande löv och fuktig jord i näsan ackompanjerat av ungarnas skratt från studsmattan kände jag mig hel igen.

Mindes en av de sista meningarna jag hört på det avslutande seminariet jag deltog i; Avatarvärlden och den köttsliga håller på att bli ett… Det framgick tydligt den här helgen!

Börjar så sakteliga att mentalt bearbeta helgens alla intryck och upplevelser och känner mig berikad. Många av de människor jag mötte var jag redan light-bekant med tack vare twitter, linkedin, facebook och instagram. Och många av de jag träffade för första gången kommer jag att ha fortsatt kontakt med tack vare dessa medier. Det är otroligt roligt och faktiskt lite fantastiskt!

Nu mina vänner ligger jag bara tre bloggar back! Räkna inte ut mig än, jag är segare än de flesta.

Vi ses.

 

 

Taggad , , , , ,

Kommentera

