Nr 7. 93 kvar. TGIF!

safe_image

#Blogg100 – Ett inlägg om dagen i 100 dagar (7/100)

Thank God it´s Friday!

Tänk att det alltid är lika skönt. Idag blir det bara en liten blogg. En bloggini… Det finns inte så mycket att berätta. Att jag håller på att koka en chili-gryta kanske? Med mörkt öl och mörk choklad i. Den har kokat i ungefär 2,5 timma nu och har minst lika länge kvar. Det doftar gott i köket. I hela huset faktiskt.

De sålde julrosor för 39:- i mataffären. Jättebilligt! Blev tvungen att köpa ett par. Sedan blev jag förstås tvungen att plantera dem också. Det var inget trevligt väder ute.

Så jag har mest varit inne sedan dess…

Varvat pyssel i köket med surfande på datorn. Letat resor. Maken och jag tänker oss ett par dagars avkoppling i Italien framåt april-maj. Bo på vingård och njuta av god mat och dryck. Promenera i underskönt landskap och bara ha det skönt.

Svägerskan och svågern kommer ikväll. Vi ska ha arbetshelg och få klart med svärfaderns boende. Det är lite kaos just nu…

DSC_0029

Önskar er alla en skön fredag kväll. Åk och köp er en julros om ni inte redan har ett par. Garanterat bättre än en påse fredagschips. Och de håller längre. …hoppas jag.

Taggad , , , ,

Kommentera

