Nr 2. 98 kvar. Vilodag.

safe_image

#Blogg100 – Ett inlägg om dagen i 100 dagar (2/100)

Lugnet efter stormeng. Inga stressande måsten och ingen gnagande oro för att ha missat, glömt eller förträngt något. Det fanns saker att ta itu med, men jag har låtit dem vara. Världen kommer inte att gå under för att jag inte ruschat runt som en skållad råtta idag. Världen kanske går under för att sådana som Putin inte tar och lägger sina självpåtagna måsten åtsidan däremot. Han borde verkligen tagga ner lite. …mycket.

Vi var på Mannheimer/Apelgrens föreställning ”Kids” i eftermiddag. Den var bra. En humor om tilltalar mig även om jag tycker att Apelgren ibland blir lite för skruvad. En stor del av charmen i deras show är deras samspel. De ger (mig) intryck av att vara ett riktigt skönt par. I symbios med varandra. På samma våglängd. Samma humor, samma värme och respekt för varandra. På ett befriande galet och totalt respektlöst sätt…

Efteråt tog vi en drink på Tullen tillsammans med goda vännerna. Igen tänkte jag på hur trevligt det är att slinka ner på lokal och ta en öl. Jag gillar jättemycket att bo i villa och ha trädgård och jag gillar jättemycket att villan ligger centralt på Hisingen där jag tycker mig se dag för dag hur ön fullständigt exploderar av utveckling och framtidstro. Men – det går inte att förneka att det finns en stark lockelse efter att leva lite mer urbant i en schysst lägenhet på Linnégatan. Närheten till restaurangerna och barerna. Teatrar och biografer… Stadsliv helt utan oro för läckande tak, mördarsniglar och flagnande fasad.

Hemma nu.

Planerat veckan ihop med familjen. Det är läxor och träningar. Matcher och möten. Det ska handlas och hälsas på och tänkas igenom och styras upp. Leva.

Imorgon…

Sista dagarna att slutföra Block 2 på Webbredaktörutbildningen och jag tycker mig ha situationen under kontroll.

 

Taggad , , , , , ,

One thought on “Nr 2. 98 kvar. Vilodag.

  1. carl-henry skriver:

    ..äsch- det där med lägenhet är bara resterna av en gen från modern. Hon var fast besluten att flytta till en lägenhet på avenyn i närheten av vi lämnade öckerö. Det avstyrdes och jag tror nog att det lantliga livet med ett o annat besök i Gbg är bäst.Håller med om recensionen av paret Apelgren/Mannheimer. De är verkligen sköna.. //chj

Kommentera

