Mitt nya liv

Livet som studerande är något helt annat! Det är friare, roligare (i alla fall just nu!) och kräver lite mer. …men jag är bara inne på andra veckan än så länge, så jag är väl fortfarande i förälskelsestadiet tänker jag…

I första blocket lär jag mig lite  HTML och det är sjuuukt roligt! Och nu är jag inte ens ironisk, jag lovar, jag tycker det är väldigt, väldigt kul!

Idag har jag totat ihop ett eget verk, bortom mina uppgifter:

minhemsida

..jo, jag fattar att ni inte är dödsimponerade – men faktum är att jag är det själv! Här kan man alltså klicka på länken i första kolumnen och komma till en undersida där jag berättar lite bla bla bla om min blogg, och om man klickar på bilden i den andra kolumnen så kommer man direkt till bloggen. Väljer man att klicka sig till undersidan så kan man förstås klicka sig vidare till bloggen därifrån också.

Andra raden länkar till en annan undersida, om twitter, och till mitt twitterkonto. Tredje raden till linked in.

Och detta har jag gjort helt själv med bara ”Anteckningar”,  och lite >, < och lite HREF, IMG SRC och annan rappakalja och när man öppnar upp sitt lilla dokument i en webbläsare så är det liksom en sida! Fattar ni?! Det är faktiskt helt fantastiskt.

Färgerna är svåra… Kommer nog faktiskt inte att lära mig dem… Lite komiskt att jag skrev ut en lathund till mig själv med alla färgkoderna, fast glömde bort att jag bara har en svart-vit skrivare. Ett helt A4 med grå rutor i olika nyanser där det står #000033 osv. Enligt min färgblinda lathund anar jag att svart är #000000 och vitt är #FFFFFF. Men det kan förstås vara helt fel. Kanske att det blir lite rörigt med fontstorlekarna i början också. 1=8pt och t.ex 5 är =18pt. Men det kommer nog. Och alla specialtecken…

Nåja. Nog om detta. Jag ber om ursäkt för detta förälskade pladder om mitt för dagen mest intressanta projekt.

Jag har haft ett annat litet projekt också. En vän bad mig om hjälp att göra ett newsletter och det gjorde jag förstås så gärna. Det är kul att ha lite andra projekt så hjärnan får vila från alla >< och HREFar och så. Newslettret blev klart igår och det ligger på Spira Rekryterings hemsida (http://www.spirar.se/). Där kan ni klicka er vidare till News och läsa det senaste om ni är intresserade – eller så klickar ni bara på den här länken så kommer ni direkt dit: http://www.spirar.se/Spira_news_2014_1.pdf.

Som ni förstår så får hjärnan sitt. Kroppen var lite eftersatt här ett tag efter jul men nu jädrar har jag tagit tag i  den också. Halvmaran i september närmar sig ju med stormsteg så det är lika bra att bita ihop och köra på. Nu går det ju inte att springa eftersom det är snö ute. Jag är ju en kvinna i marängbensåldern så jag tar inga chanser… Men lite box-träning blir det. Jag och f.d kollegan E kör hårt nere på Karate Kai Banzai en gång i veckan och det är galet roligt! Mina knogar är konstant såriga och träningsvärken hinner aldrig riktigt släppa så jag inbillar mig att det är bra för mig. Smärta=framgång. Det  blir lite simning också, men det ska erkännas att ”lite” är verkligen inte en överdrift… Det är helt enkelt inte särskilt roligt, och det dröjer aldrig mer än en 20 längder eller så innan jag flyr in i bastun.

I morgon ska jag på Social Media Club för att lyssna på, och kanske delta i, diskussion om ”Sälj med hjälp av sociala medier”. Eftersom jag pluggar hemifrån så känns det extra noga att komma ut och träffa branschkollegor när tillfälle ges. Och när det är ett så intressant ämne som morgondagens så känns det rent av lärorikt också! Nytta & Nöje.

Snart är det sportlov och eftersom jag är student så måste jag nog åka skidor då. Det lutar åt Ramundberget, Funäsdalen eller något annat extremt avlägset i år. Maken och d.y ska köra Vasaloppet och jag har fått förklarat för mig hur vansinnigt viktigt det är att de får träna på ett ställe med BRA LÄNGDSPÅR och då måste man åka till världens ände. Eller någonstans där i närheten. Det brukar för all del gå bra med de här långresorna. Vi kör på natten mestadels och det är lite mysigt. Kaffetermos, godis, bra ipodar och sönernas snarkningar från baksätet.

Man kan ha det sämre.

NU ska jag tota lite mer med min hemsida. Byta färg på texten tror jag… Ska jag göra den #3366CC eller #CC66FF tycker ni? Det är båda någon sorts nyans av grått som möjligen kan vara något helt annat… …kanske bäst jag öppnar lathunden på skärmen i alla fall…

Vi hörs!

 

Taggad , , , , ,

Kommentera

