Arg och frustrerad!

Jag har inte kunnat blogga på senare tid för jag har varit så upprörd!

Det kan man bli av olika anledningar. Vissa blir tydligen provocerade av t.ex gräs. Då menar jag inte alls drogen, utan det högst ordinära gräset som ofta förekommer i parker och på fotbollsplaner, i dikeskanter och i många människors trädgårdar. Ni vet – gräs… Det som i och för sig, och här anar jag att det kan ligga en viss avundsjuka, alltid är grönare på andra sidan… (Grannens gräs alltså).

Den här lappen fick en vän till mig i sin brevlåda häromdagen:
samis lapp

Visst blir man lite avundsjuk? Här ser man en uppenbar vederstyggelse och det är fullt möjligt att agera, man kan se till att det blir rättning i ledet och ordning och reda och rätt ska vara rätt och tänk om ALLA hade låtit sitt gräs skena iväg på det där sättet – HUR skulle det se ut?

Jag vill också bli upprörd över saker jag kan reda ut med en arg lapp… Men hur jag än försöker uppbåda ett intresse för mina grannars (visserligen välklippta ser jag nu) gräsmattor så tappar jag fokus efter bara någon tusendels sekund. Ser mig noggrant runt efter något annat att skriva en arg lapp om och upptäcker att bristen på upprörande faktorer är total. Det finns inget som sticker ut, inget som varken irriterar eller ens väcker min nyfikenhet.

Fast det är klart – om jag går ut på vägen en bit och sträcker på halsen lite ser jag nästan bort till Biskopsgården och där har vi minsann ett och annat att skriva arga lappar om. Till exempel: Tänk på grannarna. Sluta skjut på dem. Granne.

Det är bland annat det jag varit förbannad på den senaste tiden. Skottlossning, mord, våldtäkt, kidnappning, kränkning…

Jag vill göra något men vet inte vad. Blir frustrerad i flera led – på förövarna, på domarna, på samhället, på medierna… Att skriva en arg lapp räcker inte…

Taggad , , , , , ,

Kommentera

