En flaska öl och en skål ostbågar.

Höjdpunkt: Kontaktlinser. Oj vad bra det är. Och då har jag nog ändå varit lite för snabb i vändningarna igen och tagit lite fel sort. Ser nämligen inte så bra i mörker med dem… Om det inte går att korrigera så skit samma – jag behåller dem ändå för vinsterna är så många och så stora att jag verkligen inte kan fatta varför inte varenda glasögonbärare omedelbart byter. T.o.m den pyttelilla texten med innehållsdeklaration på matförpackningar har blivit läsbar igen. Fortfarande rätt trist läsning men ändå! Allt är bättre och jag är fortfarande om inte jublande glad så i alla fall stillsamt euforisk över denna revolutionerande förändring. Jag är inte mycket för att älta och har därför accepterat glasögonen som en oundviklig del av det lika oundvikliga åldrandet. Så dumt av mig! Flera år bortkastade. Nåja – jag tar igen det. …på något sätt…

Höjdpunkt II: Montenegro. Inte bara är det ett bergigt – och daligt – land, det är dessutom vansinnigt vackert. Alltså sådär riktigt ”breathtaking” om ni förstår vad jag menar. Vi testade forsränning på Tara River, bodde på ett rackans trevligt camp, hikade runt den Svarta sjön, åkte linbana över dalar och sjöar och genom skogar tills vi tappade såväl sans, balans och respekt för livet. Hisnande, härligt och roligt! Den avslutande veckan i klassisk sol- och bad-ort gav skön vila och schysst solbränna.

Höjdpunkt III; Min trädgård! Den är inte vacker men alldeles definitivt präglad av någon sorts bedagad om-charm. Om… bara det fanns lite mer struktur och om bara de där blommorna tog sig lite bättre och om bara solen hade kunnat komma åt lite bättre och om, om, ommmm. Tomaterna i växthuset, både de små gula och de röda är dock perfekta. Gurkorna och chilin likaså. Endast paprikan (från Hornbach) är en besvikelse. Det är fullt med plommon i plommonträdet, körsbär i körsbärsträdet och vinbär på vinbärsbusken. Och några små äpplen i år också! Smultronen fortsätter att komma och de dödsdömda rosorna har tagit sig finfint! Finns det liv finns det hopp. Kanske kommer till och med de bortglömda petuniorna på balkongen att återhämta sig om solen bara orkar hjälpa till liiiite lite till.

Höjdpunkt IV: Det var skönt att komma hem! Jag trodde nästan inte att det skulle vara det när det var sådär himla fint där vi var, men det är verkligen inte tokigt här heller! Maken är på wow, sönerna är uppkopplade och okontaktbara och själv sitter jag här med en öl, en skål ostbågar och två spinnande katter vid fötterna. Det är ännu inte måndag och jag har precis plockat ut en chokladkaka ur ugnen. Ännu en liten skärva semester kvar.

… det kommer helt säkert en Lågpunkts-blogg här framöver. Men inte ännu.

🙂

Taggad , , , , , , , ,

2 thoughts on “En flaska öl och en skål ostbågar.

  1. Helén Perlöv skriver:

    INGEN lågpunkts-blogg tack, njut Puck

    • puuux09 skriver:

      Ska försöka hålla lyckan konstant och fingrarna i styr. Kan tillägga ännu en höjdpunkt – orkideen jag fick av dig och övriga witre-damer blommar för fullt sedan över en månad tillbaka och det är en fröjd att se den. Tänker förstås på dig och de övriga då, samt undrar lite hur det går med dina porslinsblommor 🙂

Kommentera

