Från -7 till +33

Kylan kom. Och snön. Gröna ön är vit och vacker och snöflingorna gnistrade i gatlyktornas sken när jag tog en rask promenad tidigare i kväll. Det var så kallt att det gjorde ont att andas. Jag lindade halsduken runt ansiktet och fick visserligen tillbaka andningsförmågan men förlorade istället synen eftersom glasögonen immade igen.

Det var friskt. Det som fick mig att hålla uppe farten var den sköna tanken på att snart, väldigt snart, byter vi ut vinterlande mot något helt annat.

Det blir mer än 30 graders temperaturskillnad och garanterat snöfritt dit vi far och med det i tankarna ångade jag på i ett par kilometer med snön knastrande under kängorna.

Det är bara det här med visumen som skaver lite grand. Vi har inga… Och trots att vi nu lyckats få tag i ett mobilnummer till visa-service-kontoret så får vi ändå inga besked. Nästan inga… De som svarar låter positiva och väldigt hjälpsamma, men de kan inte ta fram våra dokument medan jag väntar i luren. De måste ”go back to my team” och göra vad det nu kan tänkas vara de ska göra med dem men ”…not to worry madam, you will get your visa in time…”

Det är måndag kväll nu.

Om de inte har lagt våra visum på lådan senast torsdag så tror jag att vi måste åka upp till huvudstaden och hämta dem. Vad ska vi annars göra?

Det ska jag fundera på en stund nu.

Såhär ser det ut hemma hos mig i kväll. Hur kommer det att se ut där jag befinner mig vid den här tiden om ca 2,5 veckor tro…?

DSC_0146 DSC_0144

 

 

Taggad , , ,

Kommentera

