Vad gör ni med era iPhones?

Vad är det som är så speciellt med iPhone? Det verkar som om jag missat något fundamentalt och det känns inte bra… Jag använder min telefon (android, sonyEricsson xperia 2.3.4…) till facebook, bloggen, bussen, för att hitta rätt när jag ska köra till någon idrottshall, spela wordfeud, ta ögonblicksbilder med, kolla gp, reglera ljudvågorna i sonosen, messa kidsen och ringa helt ordinära telefonsamtal. Till dessa ändamål fungerar min telefon alldeles utmärkt. Eller tror jag bara det? Är min telefon i själva verket skitkass på de här sakerna, men jag för gammal och dum för att fatta det?

Maken har en iPhone. Fick den via sitt jobb så det var aldrig ett aktivt val från hans sida. Men han blev inte direkt ledsen. Eller jo, först blev han det för hans verk försökte spärra telefonen så att det inte skulle gå att använda alla de attiraljer som ju gör en smartphone så mycket roligare än en helt vanlig telefon – t.ex fick de inte surfa på den, ha spotified i den, spela spel eller ladda ner appar… Men det löste sig förstås.

Nu är d.y i sta´n för att handla ny mobil. Den förra tappades bort eller stals eller något liknande. Kom på avvägar. Sonen hade siktat in sig på en xperia solo (kanske den heter… kan också heta något annat snarlikt…) men har nu, med assistans av sin far, spetsat in sig på en iphone istället. Och eftersom det är ett så sjuuuuukt bra erbjudande på den i kombination med det abonnemang vi valt så kommer även d.ä att erhålla en iPhone nu. D.ä har längtat efter en iPhone ett tag. Han VET att iPhonen är bättre än allt annat. Precis som han vet att iPaden är bättre än alla andra läsplattor.

Det är så konstigt att det är så allmänt vedertaget att det är så.

För är det verkligen så?

Snälla, förklara för mig vari mervärdet består. VAD är bättre i iPhone? Vad gör man mer med den som är unikt för just den?

När jag skaffade min android hade jag ingen aning vad jag ville ha den till. Det var mest att min föregående mobil var trasig och det var läge att skaffa en ny och det verkade lämpligt att skaffa en smart. Och jag är mycket road av den. Telefonen har definitivt bringat ett mervärde i mitt liv, hur banalt det än låter. Jag har alltid något att läsa till hands, jag har alltid möjlighet till lite chitchattande när jag har tråkigt, jag har lättare att hitta idrottshallar (stort plus!) och en hel massa annat. Men det gnager i mig…. VAD är det iPhone-användarna har för EXTRA mervärde i sina liv som jag går miste om..?

Taggad , , ,

One thought on “Vad gör ni med era iPhones?

  1. Leif skriver:

    Tro mig, dom har intet mervärde, dom bara tror det. Presis som dom där användär MAC 🙂
    Fanboys blir dom källat

Kommentera

