Det är bra. Men inte tillräckligt…

Det blev ett väldigt abrupt slut på semestertillvaron och jag känner mig lite som Mowgli efter den fighten med björnen Baloo. Ni vet den där Mowgli hoppar runt och boxar och boxar för det vildaste tills Baloo (lite skämtsamt) lappar tillbaka och Mowgli flyger iväg rätt in i ett stenblock och blir rejält tilltufsad. Så var det att börja jobba igen…

Inte bara att börja jobba, ALLT annat drog ju igång samtidigt och plötsligt var det femtioelva bollar i luften och minst lika många tappade runt om och jag upplevde något av en härdsmälta ca en och en halv vecka in i ”vardagslivet”.

Det är för mycket organiserad fritid! För lite utrymme för spontanitet. Det är klaustrofobiskt och jag känner paniken växa.  Igår var jag ”ledig” nästan hela dagen och fick för en gångs skull hålla på i trädgården i flera timmar i sträck. Ljuvligt! Det väckte en del tankar hos mig, till exempel att det här var något jag skulle kunna göra var och varannan helg om inte…

På kvällen var vi på kräftkalas och det var så skönt att kunna sitta där, utvilad och nöjd, och njuta av den goda västerbottenpajen och allt annat gott i trevligt sällskap. På natte nå jag skulle sova fick jag en lightversion av panikångest . Kunde inte sluta älta alla måsten som redan hopat sig och fick ingen ro.

Det blev inte många timmars sömn innan dagen grydde och några måsten pockade på uppmärksamhet.

Somt är roligare än annat men det är främst alla dessa redan förutbestämda dagar som knäcker mig.

Om inte panikkänslorna klingar av den här veckan måste jag nog ta mig en funderare. …om jag hinner…

Taggad , ,

Kommentera

