Hola Mexico!

Noterar i dagens statistik att jag haft en besökare från Mexico. Hej, hej. Kul att du tittade in. Hoppas att du habla sueco för annars var det nog inte värst givande. Fast å andra sidan…

Har annars en läsare i Finland också. Misstänker brorsonen – hej, hej V. En i Danmark och några i Norge med. Kul. Jag känner mig så internationell tack vare era visiter. Fortsätt titta in! Du från Mexico får gärna slänga in en liten solstråle också. Och en mexikanarhatt…

Kan ni den här rebusen förresten?

 Det var en populär rebus i min ungdom.

Vet inte varför jag kom att tänka på den nu… Fast det vet jag ju förstås.

Idag är det tisdag fast ändå torsdag på något sätt. Och redan på torsdag är det lördag. Och torsdags-lördagen följs av en fredags-lördag och en lördags-lördag. Depressionen har lättat avsevärt. Och lättar än.

På jobbet idag skulle jag rensa bort ett tecken ur broshyren jag jobbade med. Det skulle bort ur alla fyra språklagren och jag gillar ju att rensa så jag körde ett rejält rens på alla på en gång. Det var tydligen några hundra. Förvånansvärt många hann jag tänka innan misstanken riktigt hann slå rot och jag tänkte på något annat. Jobbade vidare. Ett långt tag. Upptäckte ett irriterande fel som smugit sig in löjligt många gånger… Säkert tio ”m” hade fallit bort och jag satte enträget dit nya. Så plötsligt insåg jag! Ihhhhh!!! Jag hade rensat bort alla ”m”. Vartenda ett i alla språklager.

Inte bra. Vad mer hade jag gjort. Sedan jag rensade…

Jag ctrl-Z-ade mig bakåt i tiden och fick en stillsam tripp tillbaka i den gångna timmens arbete…Ogjorde det gjorda. Till sist dök teckenrenset upp. Alla mina ”m” återbördades. Phu! Så började jag om: Rensade tecknet som skulle rensas – fast denna gång bara själva tecknet. Och gjorde sedan om alla manövrar jag gjort en gång tidigare och sedan backstegat tillbaka. En tidsresa i väldigt liten – och fruktansvärt ointressant – skala.

Sedan såg vi på film och käkade popcorn! Ungefär.

Det enda negativa med onsdags-fredagar är att firman inte erkänner dem som fredagar och därför inte sanktionerar vår fredags-frulle-tradition. Nej förresten. Inte ens det är negativt. Who nees a fredagsfrulle på en onsdagsfredag liksom? Inte jag.

Vi ska snickra på i helgen byggare Bob och jag. Handla vagnsidor också. Tror det betyder att vi närmar oss slutfasen. Den slutgiltiga. Vi har satt en deadline på bygget. 9 juni ska det vara klart. Annars….

Tja. Annars är det väl inte klart då.

Nu ska jag sova för i morgon är en annan dag. I morgon kan vara dagen då Maj sparkar ut oktober och isbjörnarna lämnar kvarteret till förmån för mördarsniglarna…

Sov gott min vänner, wherever you are 🙂

Taggad , , , , , , , , ,

2 thoughts on “Hola Mexico!

  1. kamalo2011 skriver:

    Kan det varit statistik från januari kanske? 😉

Kommentera

