Stå på er! …annars gör någon annan det…

Det har väl egentligen alltid varit så att sjuksyrror har fått för såligt betalt. Som en gammal, sunkig svårbrytbar tradition liksom.

Vi var ju inlagda d.ä och jag. Särskilt d.ä. Själv var jag ju bara med som sällskap.Vilket fantastiskt bemötande vi fick! Sonen hade ju önskemål och farhågor redan innan så han ringde och fick ett mycket tydligt, sakligt och vänligt mottagande. Ingen stress, inga överslätande lögner, inget överlägset förmyndarbeteende…

När vi kom dit var det samma sak; idel vänliga, proffessionella människor som med en aura av lugn och trygghet lotsade sonen igenom den ena proceduren efter den andra. Och mig med för den delen. Det var skönt att bryta ihop lite sådär lagom då d.ä sänktes ner i narkos och mitt liv liksom rämnade en smula. Sättet de bemötte mitt barn (och mig) på gjorde mig fullständigt överväldigad, lugn och trygg.

Såväl syrrorna som all övrig personal gjorde vår vistelse på sjukhuset till en i stort sett behaglig och fullständigt odramatisk upplevelse.

När jag åkte hem idag tänkte jag på syrrornas ständigt pågående kamp för högre lön och kände en stor ilska. Varför – VARFÖR?! –  har de inte redan mycket bättre betalt?

Sätt igång och strejka syrror! Ta inte jobb med löjligt låg lön.

Ni är värda så mycket mer.

Taggad , ,

Kommentera

