Hello Karen my friend!

Vi säljer saker maken och jag. Några pjäxor, ett par skidor, en citroen C4, ett par dunjackor, en tomt… ja, ni vet… det ena med det fjärde och så.

Bilen – C4:an gick ut igår och redan idag fick maken napp. Och vilket napp! ”Hello my friend” inledde hon med. Karen. Hon frågade efter priset, fick det och rundade själv av uppåt. Hon bad maken smacka upp ett paypal-konto där hon genast skulle transferera in stålarna och så skulle hennes ”shipping agent” komma förbi här och hämta upp bilen. Väldigt business och uppmanande, all in english, i det här mailet. Ända till slutfrasen då Karen drämde till med ”Longing to hear from you…” Tja, det där ”Hello my friend…” i inledningen kändes väl också lite väl… närgånget för att vara från en människa han aldrig mött.

Maken blev förbluffad över Karens mail. Paypal-konto? Shippingagent? Nu? …Nä. Nänänää, sa maken. Det vill jag inte. Verkar skumt sa han. Så han googlade Karen och det visar sig att hon har en stor bekantskapskrets därute i google-världen. Hon verkar ha en fäbless för att starta PayPal-konton. Hmm.

Maken totade ihop ett eget ”dear-Karen”-mail och uppmanade henne att återkomma med kontaktuppgifter, samt informerade henne att det går bra, om hon vill, att smacka in pengarna direkt på hans konto. Inget rackans ”Pay-Pal” här inte!

Hon, Karen Adele, har inte hört av sig igen. Kanske har hon hittat någon annan C4:a. Eller något annat vad som helst.

Igår var det matchfritt och jag fick såväl tid som möjlighet att härja i trädgården. Det var ljuvligt. Eftersom jag håller på att avyttra 20-meters-tallen vi fällde förra året genom ”äta-en-elefant-metoden” så var jag förstås tvungen att dra igång en en eld i min för ändamålet avsedda tunna. Älskar att elda! Och vad fint det brann igår! Blev lite orolig ett tag att jag skulle råka bränna ner hela grannskapet. Men det gick fint. Matade i bit efter bit av tallen och banne mig om det inte börjar att ta på´t nu!

Rätt vad det var när jag stod där och eldade på som värst kom en polis klampandes uppför mitt berg! Ihhh! tänkte jag – eldförbud?! Grannarna har fått nog och anmält mig!!!

– Öh, hej… är det förbjudet att elda eller? Inledde jag lite uppgivet och lätt förskrämt.

– Nej, nej, pustade polisen, elda på du! Det här gäller inbrottet i huset på gatan bakom er…

Oh, vilken lättnad. Eller inte förresten, men det var i alla fall okej med elden… Polisen fick klättra ner för berget igen utan att ha fått minsta ledtråd i sin jakt på inbrottstjuvarna. Jag önskar jag hade haft något att berätta, men jag har dessvärre inte sett något misstänkt i kvarteret. Inte för att jag inte spanat, för jag spanar. Jag gillar att stå i köket och scanna av gatorna som löper förbi. Vi är väldigt strategiskt placerade i en trevägskorsning här så förutsättningar finns.

Våren är här och krokusarna ploppar upp lite varstans i min demolerade gräsmatta – grävmaskinisten som dränerade här förra året har lämnat rabatterna utspridda lite överallt. Det gör inget – det var ingen direkt ordning innan heller. Årets trädgårdsprojekt är att få klart altanen och åtminstone börja anlägga någon sorts fin-trädgård.

Nu ska jag kolla lite på blocket samt min mailbox. Man vet aldrig – kanske har jag fått mail från Karen Adele jag också!

 

 

Taggad , , , , , , ,

4 thoughts on “Hello Karen my friend!

  1. CN skriver:

    Fick nyss ”napp” från karenadele googlade då och fick se ditt inlägg… Tror jag bortser från hennes/hans bud…. ; )

    • puuux09 skriver:

      Tror det är en klok ide. Vi har inte hört mer av henne/honom heller. Tack o lov. Fick däremot ytterligare en märklig svarare – ”Goodwinmike” eller något sådant… hmmm. Dags att googla mer.

  2. ionela M. skriver:

    Har fått en likadant meddelande idag ang. en bil som vi har till salu…verkade skumt och vi googlade också…Blockerade henne omedelbart…

    • puuux09 skriver:

      Mmm… flitig den där Karen. Hur många bilar behöver hon egentligen… Tråkigt att det alltid ska dyka upp sådana som sabbar när man hittat ett schysst sätt att byta grejor. Tur dock att hon/han är så korkad att till och med extremt godtrogna och naiva människor som jag själv anar oråd.

Kommentera

