Vart tog han vägen?

Det är första advent och inte ett juleljus i sikte! Eller jo, massor – i alla andra människors hus. Men inte i mitt. Här är inte ens en liten pepparkaka inhandlad. Ingen glögg, ingen advenstsljusstake, ingen stjärna ingen ingenting alls. Alldeles sagolikt ojuligt skulle man kunna säga. Men det låter ju inte klokt så det säger vi väl inte.

Istället för att julpynta så har det bla festats. Det var 30-årsjubileum på firman i fredags kväll och är det någonting vi sköter riktigt professionelt där så är det våra jubilum. Trogen läsare kanske minns min klädångest som jag gav utlopp för häromdagen – den avhjälptes! Jag packade visserligen ner tre olika partyoutfits på fredagsmorgonen och släpade med mig, men det kändes sådär. Framemot lunch fick jag kollegan att skjutsa in mig till Mölndalsbro och där gick jag in på Diablo. Svish, svosh,  1.300:- och ca 7 min senare hade jag en ny outfit. Det enda jag missade var ett smycke till och det var lite synd. Det hade behövts.

På lördag morgon studsadejag ur sängen  (på ett sådär lite medelålders, värdigt och stillsamt sätt) framemot 09.00 och greppade rollern för en sista strykning i d.äs rum. Graffiti-målaren ringde och sa att han skulle komma förbi senare och fick adresse. Förväntansfullt målade och fixade vi vidare. Och väntade. …och väntade …och väntade.

Kollade av mobilen någon timma senare – den låg dessvärre uppe i köket medan jag stod och målade med musik på hög volym så jag hade inte hört den. Graffsnubben hade ringt ett flertal gånger och sedan dessutom messat. Han hade yrat runt i kvarteret men dessvärre glömt vilken gata han skulle till.

…suck… Försökte få fatt honom på mobilen men då svarade han inte. Messade. Fick inget svar.

Messade och ringde igen idag. Fortfarande inget svar… Kanske har hans mobil laddat ur och han har tappat bort sladden?

Vi får hoppas att han hör av sig i morgon för nu är rummet klart. Det är bara en liten graff som saknas. Ja, och lite möbler förstås. Det ska in ett nytt skrivbord, hyllor ska spraymålas och sättas upp och hans egenhändigt snickrade röda hylla ska också upp. Men annars är det klart! Vi har t.om. rensat och torkat ur garderoben. De över 4.000 puttekulorna har flyttats till förrådet. De ska säljas i vår…

I morgon ska jag ta fram julgrejor. Sönerna ska få eldfria värmeljus att ha i sina fönser – samt förstås varsin julstjärna. Jag försöker intala mig själv att jag inte har det minsta julångest samtidigt som jag lite ångestladdat undrar om mina barn upplever att de bor i västra Götalands omysigaste hushåll… Inga juldekorationer, inga lussebullar, inga pepparkakor.

Inte ens en graffitimålare på hela helgen.

Men i övrigt har det varit väldigt bra.

God advent.

 

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

