Byggde – eller kanske bröt ner…

Var iväg på ett gym förut. Det var den goda grannen som lurade med mig. Det var inte särskilt svårt för jag har faktiskt funderat lite på att kanske eventuellt göra ett litet träningspass innan jul. Och nu är det gjort så slipper jag tänka mer på den saken!

Vi gick på BodyToning. Eller vad hette det nu igen? Det var något med ”body” i alla fall. Men ”toning”? Det låter ju inte klokt…

Det det gick ut på var i alla fall att härja med en skivstång i grupp. Vi var säkert 20 pers inne i rummet och vi fick alla samla ihop ett litet kit med step-bräda (som för dagen tjänade som bänkpress), hantlar i lämplig viktklass – jag tog de lättaste jag kunde hitta – gympamatta, skivstång och så många tyngder i varierande viktklasser vi ansåg oss nödgade att använda. Jag tyckte två små skivor med vikter verkade lagom. Den ena sorten i storlekt som en salamikorvskiva ungefär, och ungefär lika tung faktiskt, och den andra mer som en ordinär assiett i storlek. (Jag vet hur assiett uttalas; aschhhiätt)(det finns folk som tror att jag har problem med svenska språket bara för att jag växt upp i en invandrarfamilj.. 😉 men det har jag inte).

Jag höll ett öga på goda grannen för att försäkra mig om att jag gjorde rätt med alla pryttlarna. Hon var mycket effektiv och ordningsam och gjorde logiska rader med vikter under sin stepbräda och draperade mattan över och höll på. Jag la mina grejor lite mer synligt för annars hade jag väl glömt bort var jag lagt dem och då skulle det bli så himla jobbigt. Dessutom hade ju inte jag så många grejor för jag tyckte det var så tungt med de där vikterna. Två par verkade som lagom.

Ett par hade räckt gott – de i salamikorvssizen. De andra var väldigt tunga faktiskt. Särskilt när man skulle knäböja med dem ziljoner gånger och hiva stången upp och ner låååångsamt och samtidigt hålla inne magen och bålen och rumpan och fälla bak axlarna och rotera runt skuldrorna liksom baklänges och vända på händerna och hålla dem lite längre ut och inte glömma bort att andas.

Timmen gick fort och musklerna fylldes med mjölksyra och hjärnan kokade lite lätt när det var dags att slappna av. Skönt. Jag har lite problem att göra saker i takt. Det verkar som om jag har en egen takt i mig för jag har alltid känslan av att jag är den enda som gör rörelserna i rätt rytm. Men så är det förstås inte. Sen verkar också mina kroppsdelar vara lite för långa för att riktigt hinna igenom. De andra, kortare, verkar hinna bättre… Men, men, det gick bra i alla fall för jag hade ändå inte orkat göra riktigt lika många lyft som resten av gänget.

Ledaren sa att det skulle ta tre gånger ungefär att komma i form nog att slippa svår träningsvärk så någon gång framemot vintern 2014 kanske jag är där.

Annars tränar jag med alfapet. Upptäckte just att kollegan blåst mig… ”Man kan byta sina brickor” sa han. ”Det kostar ingenting”. …. yeah right! Bytte just några ”tiles” i matchen mot den andra kollegan och fick betala med att missa en omgång. …”kostar ingenting…” Kan ha kostat mig segern! Vi ligger sjukt nära. Låg…

Så nu är såväl kropp som själ underhållen nog för idag och jag ska packa ner hela mig i sängen och läsa något.

Har dessvärre ingen bra bok just nu… Åhhhh vad tråååååkigt!!! Kan någon tipsa mig?

Till dess,

Godnatt.

Taggad , , , , ,

Kommentera

