Is da shit!

Idag har det varit en bra dag. En så´n där riktigt skön fredagsfeeling hela dagen.

Gårdagskvällen tillbringade jag på firman med att färdigställa almanackor för 2012 för de idrottsklubbar min familj är medlemmar i – Lundby IF och Bjurslätts IF. Det har dragits ut på jobbet i oändlighet och varken jag eller någon annan har haft tid att fixa och trixa. Inte förrän deadlinen hängde som en kvarnsten kring min hals och paniken flåsade mig i nacken. Då greppade jag kameran och gick jakt och fick in en hel del.

Grundjobbet gjorde jag redan i början av året men det tog mig ändå några timmar i går kväll att få fason på grejorna. Men till slut fick jag det. Tror jag…. Korrekturläsning gjordes men inte i många minuter. Men jag är ytterst tacksam för den hjälp jag fick – stort tack till er A och C som tog er tid. Roligaste felet var att 38 smugit sig in som en alldeles egen dag i juni. Den inföll där mellan 27 och 29…

I morse zippade jag filerna och lade över dem till tryckar´n och nu är allt i händerna på min mycket kompetenta kumpan i kalenderbranschen så jag känner mig trygg med det kommande trycket. Vill ni också göra idrottskalendrar? Kolla in den här sidan: http://klubbkalendern.se/ Faktiskt ett riktigt roligt sätt att stödja sin klubb. ..och det ska gudarna veta att det är inte lätt att hitta inkomstbringande sysselsättningar.

I övrigt varvades dagen med originalarjobb, lite kommunikation, härlig fredagsfrulle, några hetsiga wordfeud-fighter och en hel del goa fredags-asgarv tack vare kollegan E som tagit på sig uppdraget att göra hela fredagen till en rolig timma. Varje fredag! Skål och tack för det.

Maken hade dukat upp middagen då jag kom hem och vi hann att äta i lugn och ro innan vi bytte om inför kvällens besök på stadsteater´n. Jag hann t.o.m. att ta en bild på ett recept på trattkantarell-soppa som kollegan K ville ha. Jag hann inte dra grejorna i telefon då hon ringde och kände mig så nöjd med dagens fiffiga teknik som gjorde att jag kunde fota receptet och messa över det på en sekund.

…såg inte förrän ett par timmar senare att bilden inte gått iväg och varför överföringen fortsatte att misslyckas är för mig ett mysterium.

Lägger receptet här i stället. Så K, om du råkar titta in här – varsågod, receptet som du skulle fått i eftermiddags. Förlåt.

Så for vi till staden maken och jag. Stadsteatern och ”Påklädaren”. Bara att gå in på stadsteatern är härligt.

Och att se Sven Wolter och Thomas von Brömssen i en så fantastiskt bra pjäs var faktist alldeles, alldeles underbart. Jag gillar när det är sådär tragikomiskt. En tung, ledsam svärta som ändå är humoristisk ändå. På ett lite sorgligt sätt. Men jag grät inte. Bara lite efteråt när vi applåderad och skådespelarna – alla var bra – såg så himla glada och fina ut. Då blev jag lite rörd. Sven Wolter i särk är väldigt rörande. Och jag vet inte vad jag tyckt om Thomas von B men helt klart trodde jag inte att han var så himla bra som han uppenbarligen är. Vilken tajming!

 Väl hemma igen kramade jag om sönerna, gick upp och hällde upp ett glas vin, tände ett ljus och slog mig ner här i soffan med laptopen och arcen. Sitter här och växlar mellan facebooken, wordfeud, bloggen, visar almanackan för sönerna och småsnackar med maken medan fredagskänslan planar ut i en skön trötthet. I morgon behövs ingen väckarklocka. I morgon är det lördag och vi har inga måsten på hela dagen.

…utom lite däcksbyte och en match och … och … och….

Men det tar vi då. Godnatt.

Taggad , , , , , ,

Kommentera

