Min it-mognad är väl utvecklad!

Jag har haft ångest i en vecka nu för blogg-flytten! Så stressande att jag blivit alldeles paralyserad och uppenbarligen oförmögen att ta till mig ens de enklaste instruktioner… Bedrövligt… MEN någonstans djupt inne i min it-ångest kände upplevde jag ett slags gnagande känsla av att det var något jag förbisett. …något uppenbart som skulle hjälpa mig över de höga hinder som stod mellan mig och min blogg-import… Gång efter annan öppnade jag babbelbloggen, exporterade, lade XML-filen på skrivbordet. öppnade word-press-bloggen, importerade, fick lyckad import-meddelande och såg ändå klart och tydligt att jag misslyckats. Igen och igen…

Pratade med it-gurusarna på firman och fick lugnande besked – det borde inte vara ett problem. Ja, de skulle hjälpa mig om jag bad om det.

Men jag ville inte riktigt be om det. Var tvungen att försöka igen…

Kände ikväll att nu jädrar i min lilla låda får det bära eller brista! Bloggen ska över.

…men nej.. Trots att jag fått svar från supporten på word-press så lyckades det inte. Men meddelandet sa ”Importen har lyckats”

Stress. Irritation. Och den där gnagande känslan av att jag missade något. Något jädrigt uppenbart och skitenkelt..

Åt sen middag. Såg våldsam Denzel Washington-film. Gick upp. Tog fram den utskrivna instruktionen från blogg-portalen och läste igen. Fast det var inte ”igen” insåg jag… Hmmm… hade jag verkligen bara läst den första punkten i instruktionen vid min noggranna genomläsning häromdagen då jag började mitt importerande? Så slarvigt…

Där stod det ju! Så dumt av mig att försöka importera med fel verktyg!

Gjorde ett försök med rätt verktyg. Höll andan… Voilá! Så enkelt – filen bara rann igenom och uppenbarade sig som genom ett magiskt trollslag på word-press-bloggen!

Så nu är jag här – komplett! Nästan komplett, min statistik följde inte med, men vad gör det. Huvudsaken var ju att få med alla texterna och det har jag fått nu.

Nu kan bloggportalen stänga ner bäst de vill. Jag har funnit ett nytt hem.

Välkomna.

Taggad , , , ,

Kommentera

