Loppet är inte kört. Ännu.

 

Hejsan vänner. Såhär ser den alltså ut, tröjan ni ska spana efter i morgon. Det är möjligt att ni inte kommer att se den eftersom den har hamnat i en usel startgrupp. 16…

Startgrupp 16 startar långt efter att många av de tidigare grupperna för länge, lääääänge sedan passerat mållinjen. Jag fattar ju förstås varför jag är i den där 16-gruppen. Men jag gillar det inte! Jag tycker att jag och mina medlöpare i de högre numrena borde få starta först – vänd på flödet Varvs-kommittén för ni gör ju fel! Vi i 16 och uppåt är ju ”slowmoving” items och borde därför få ett visst försprång. De där kvicka rackarna i de tidiga kommer ju ändå i kapp och förbi oss snabbare än någon hinner säga ”kollaps”, eller hur?

Om snabbisarna startar sist så kan vi alla komma i mål i någorlunda god tid, eller hur?

Som det är nu kommer jag att missa större delarna av min vinprovning i morgon kväll och det gör mig lite ledsen. Jag vill ju helst inte missa en enda minut av den. Men jag kan ju inte avstå från att delta i varvet heller. Det vill jag ju å andra sidan men ”så gör man bara inte” så då gör man väl inte det… Hur skulle det se ut? Tänk om alla gjorde som jag (fast nu ska jag ju inte göra det så ni behöver inte vara oroliga)? Då hade det ju inte kommit några 50-60.000 stissiga löpnissar till slottis i morgon. Och då skulle ju alla avspärrningar vara helt i onödan. Och tänk vad mycket sportdryck det skulle bli över i sta´n!

Om vi 50-60.000 ger sjutton i att springa så kan vi istället tåga upp till ättestupan och motdemonstrera mot de där rasisterna och deras antagonister som ska ha big happening vid moskén i morgon i stället. Då skulle de nog bli rädda! 60.000 tajtsförsedda, numrerade spänstfenomen (några av oss i alla fall) (och då menar jag inte mig)  i samlad trupp mot dem – 1.500-2.500 halvmögliga rasister och motdemonstranter och proffsdemonstranter och andra halv- och helidioter. Det skulle vara kul! Och polisen skulle nog bli glad också, för trots att de också är många (fast inte på långt när så många som vi) så vill de nog helst inte möta det där packet själva. De flesta normalfuntade, normalbegåvade människorna vill ju inte det.

Men nu har jag ju helt tappat tråden!

Jag ska springa i morgon. Jag kallar det att ”springa” även om det knappt ens kvalar in som slowjog. Jag har laddat med pasta idag. Två gånger! Och med grillade bananer med knäckchoklad i. Det senare fixade d.ä för det är hans favorit nuförtiden. Trots att han egentligen inte gillar banan.

Jag håller på att ”gå in i mig själv” för att hitta motivationen och en gnutta inspiration.

Fast det enda jag hittat ännu så länge är lite lätt irritation över att jag måste flytta min blogg från Aftonbladet och hit. Inte för att detta på något sätt är ett dåligt, eller ens sämre, ställe, utan för att jag inte alls har bett om att få flytta! Jag vet knappt hur det går till och jag vill inte heller veta det. Import- och exportfiler har jag lyckats vara lyckligt ovetande om i väldigt stor utsträckning hittills. Men nu har jag minsann gjort en ”lyckat” export av min blogg! Alltså – det står att jag gjort det – men jag kan inte hitta den någonstans… Den har väl exporterats till någon helt annan ”community” och nu känner jag mig lite villrådig.

Övriga familjen tittar på ”Fawlty towers” för maken vill gärna lära sönerna att det är humor. Han har verkligen försökt att övertyga mig också genom åren men faktum är att jag hellre sätter mig och försöker att exportera/demolera/migrera filer från en portal till en annan än tittar på ski… f´låt det programmet. Förmodligen har jag alldeles för sofistikerad humor.

Nu gapskrattas det därnerifrån. Är det verkligen möjligt att min avkomma roas av detta stenåldersprogram? Man upphör aldrig att förvånas.

Mitt mål för morgondagen är att ta mig runt på 2.30. Det är ett lätt utopiskt mål för en notorisk slowjogger som jag, men ändå  ett mål som är snudd på nåbart. Om vindarna blåser åt rätt håll och om jag vaknar på rätt sida och om ni hejar riktigt entusiastisk på mig så kanske att jag lyckas. Allt är möjligt! Och medans jag ändå är inne på mirakel så hoppas jag på ett till: låt de där flåbusarna som vill slåss och förstöra vid moskén i morgon vakna med friskt sinne i morgon bitti så att de i ett skimmer av förnuft och medmänsklighet beslutar sig för att avstå från att sprida hat, rädsla och obehag.

Nu ska jag hänga av mig min fina, gröna tröja och ta mig ett hett bad. Låta musklerna slappna av och värmen öppna mitt sinne för sömn.

Vi ses i morgon, God natt!

Kommentera

