Mängder av mördare och annat löst folk…

Så är då uppladdningen igång. Dnv 70,8 … 3,8 kg för mycket eftersom jag tror att min matchvikt ska vara 67. Fast i ärlighetens namn kan det antagligen lika gärna vara 71 eller 65 fast just 67 är ett tal som jag känner att jag gillar lite sådär lagom och gärna gör till mitt. Det låter som en passande vikt för en så´n som jag. Skulle förstås hellre satsat på 65 eftersom det är mitt födelseår, men jag är rädd att jag kanske tar mig lite vatten över huvudet då.

Och hur många dagar är det kvar…? Tja, loppet går den 27 maj och idag är det den 11 april. 46 dagar. Cirka ungefär.

Jag sprang 8,2 km i kväll. På 59 minuter. En rätt usel tid med tanke på att jag faktiskt sprang hela tiden! Jag sprang dessutom med hjärtat i halsgropen och paniken lurandes i varje ansträngt andetag. Trodde inte det skulle vara så obehagligt att springa i det grannskapet, men anade det ändå – det känns obehagligt att vistas kvällstid på sommarvädersgatan. Ändå valde jag den vägen för att slippa springa uppför så mycket de sista kilometrarna. Hann dock ångra mig många gånger om. Tittade mig om varje gång jag sprungit förbi någon, vände de? följde de efter mig? saktade den där bilen in? står det någon därframme i skuggorna vid viadukten? ska jag byta sida? …

Sista biten sprang jag på en liten skogsstig. Alldeles innan jag väjde in stod (ännu en) huvförsedd yngling i skogsbrynet till synes helt utan anledning. Typisk mördare… Sådana vet man ju hur de ser ut.

Jag tvekade en sekund på om jag verkligen skulle springa in på stigen eller helt byta riktning. Tog dock ett snabbt beslut att fortsätta min utstakade väg. Fatalist. Det går inte att undkomma sitt öde. Tog dock ett stadigare tag om tidtagaruret och förde upp det till örat och började tala: Hej! Det är jag, jag är nästan hemma nu – springer på stigen bakom de röda husen du vet? … …. mmm ok, du ser mig om ett par minuter om du tittar ut genom köksfönstret… Ett låtsassamtal för att lura mördaren att någon väntade mig. Ha! Jag kände mig lite nöjd med att jag hade tidtagaruret att tala i, men lite irriterad på att jag inte tagit med mig mobilen – som jag ju verkligen skulle ha kunnat tala i. Och blivit lite lugnad av en riktig person i andra änden.

Klarade mig hem. Slog inte av tidtagaruret förrän jag stod i hallen och hade klivit ur skorna. Pulsen gick sakta ner för att sedan snabbt stegras igen då jag såg den usla tiden. Vad i he…vete! Så fort som jag sprang?!

Ja, ja.

I morgon löpfritt. Varannan dag är tanken nu – men tre gånger i veckan är good enough. Fast det får jag inte tänka på för jag ska helst klara varannan dag. Och helst inte mindre än åtta km per tillfälle.

Och vikten… Hmmm… LCHF är nog inte min grej riktigt. Jag är ju galen i bröd. Och grönsaker. Feta saker också iofs, och pasta och potatis. Ohhh, jag känner för bakad potatis med någon härlig fyllning…

Ska jag köra alkholfritt fram till den 27 maj? Fyller det någon funktion eller kommer det bara att gå mig på nerverna? Jag får i så fall göra ett undantag då vi är i Örebro och tittar till whiskeytunnan.

Återkommer om dieten. Fokuserar på löpningen och antalet kilometrar och minuter till att börja med.

NU ska jag välja bokklubbsbok för det glömde jag bort att göra innan mötet. Så galet! Första gången i bokklubbs historia.

Det blir inte något romantiskt, inget med slott och adelsmän, inga undersköna möer och inte heller illasinnade, ondsinta skurkar. Inget historiskt, inget psykedeliskt, inget… ja, vi får se.

Godnatt.

3 thoughts on “Mängder av mördare och annat löst folk…

  1. Katja skriver:

    Lchf är verkligen en livsstil att rekommendera tycker jag som trivs utmärkt med den men (och det är ett stort MEN) ibörjan av kostomläggningen så får man nästan abstinens och kan må ganska dåligt i upp till en månad pga av att man stryper tillförseln av det som kroppen fått i sig av konstgjort energitillskott i form av kolhydrater som ger en ”sockerkick” (lång eller snabb beroende på vilken sort – rent socker eller t ex potatis) Vet att man t o m rekommenderar att avstå fr fysisk träning under första månaden och sedan trappa upp successivt.Lchf funkar i kombination med hård träning i förlängningen ( se bara på Ferry^^) men kanske inte en bra idé just nu. Om du går in för den så kommer du sen märka att uthålligheten ökar då kroppen ställt in sig till din nya livsstil och du kommer säkert kunna springa längre sträckor.Det var lite matnyttigt fr mig 🙂 Hoppas allt är bra annars och att både träning o diet tar dig dit du vill…. Själv så ska jag till Mexico :p (måste bara tappa några kilon till)Kramis Katja

  2. Pux skriver:

    Wow, Mexico! Åhhh vad roligt. Blir avis med en gång. Fast inte på snacket om LCHF… fast det gläder mig att du gillar det och det funkar för dig. Men är det verkligen så bra i längden? Blir inte alla artärer alldeles igenproppade av fett? Jag är en alldeles för luststyrd person för att kunna följa någon som helst sorts diet. Försöker att frossa med måtta dock. Det brukar funka. Å andra sidan har jag inga större problem med vikten, tänker mer att ju färre kilo att släpa runt den 27 maj desto bättre för knän, höfter, rygg och annat.

  3. ch skriver:

    Mobilen i höger hand och pepparspray i vänster; hellre en spray för mycket än för lite.. Ett gott råd i all enkelhet // kram pa.

Kommentera

