Full fräs!

Det kryllar av katter i hushållet…

namnlös.JPG

206521_10150101020697824_575627823_5466113_6525894_n.jpg

207980_10150101021342824_575627823_5466120_2617378_n.jpg

Det är riktigt, riktigt roligt! Att få ha de här små liven hos sig är en av de riktigt stora fördelarna med att vara vuxen, man har makten att bestämma en sådan här sak: Vi ska ha kattungar. Jag minns hur det var att vara barn och önska sig sådana här saker.

Får dock erkänna att jag fick både hund och katt och kattungar då jag var barn. Fiskar och fåglar också… Men det är i alla fall kul. Fortfarande.

Jag tog tag i mitt löpande igen häromdagen. Snodde runt 8-an på 54 (53.49) minuter och det var en förbättring på över TVÅ minuter från föregående runda! Det kändes fint.

I morgon är det dags igen – om jag ska lyckas hålla det här varannandags-schemat som jag hittills inte lyckats med alls – och då är det dessutom bokklubb. Och maken är på grabb-grej på sta´n… Hur ska det gå?

Jag har en plan. Bokklubbsmötet ska äga rum i stan, Kungssten typ, och jag och R ska samåka. Ev. får hon köra hem bilen så får jag springa hem! Huvaligen…. Men då får jag ltie broträning och lite backträning och eftersom barnen är ensamma hemma så får jag lite tidspress också… Och sträckningen ser fin ut – ca 8 km! Men den här datorn uppför sig bara asjobbigt när jag försöker mäta så jag får göra en kontrollmätning i morgon kväll igen. …om jag genomför min plan.

I övrigt har hela hushållet varit utslagna av förkylning. Sönerna har varit hemma från skolan både igår och idag. Maken, som inte heller kände sig helt hundra, var hemma med dem igår. Idag har jag varit hemma. Kanske kan de gå i morgon. Febern är borta även om de är fortsatt snuviga.

Vi var ju i fjällen i helgen. Väldigt mysigt. Det är härligt med helgresor! Så trevligt så maken har redan bokat på nästa tripp! Vi far till Örebrotrakten för att besöka vår whiskey-tunna. Bo på hotell, kolla tunnan, njuta av våren. Örebro lär ska vara en väldigt trevlig stad. Har aldrig varit där så det är ju också lite extra roligt.

Sönerna är måttligt roade av whiskey-tunnor så de får stå över den här utflykten. Bästa kusinen kommer och passar dem. Så blir det semester för dem också.

Nä, nu måste jag ge mig i kast med min bok. Den ska ju vara klar tills i morgon.

Kate Morton – Den glömda trädgården.

Återkommer.

Kommentera

