Det var party all night loooong!

Björnrike 2011 038.jpg

 

Björnrike 2011 024.jpg

 

Björnrike 2011 032.jpg

 

Björnrike 2011 042.jpg

Vill bara visa den här sköna fjällbilderna från vår milslånga längdåkningstur vi tog sista dagen i Björnrike. Det var ljuvligt! Särskilt den där stunden i solen med den varma chokladen och mackorna!

I går kväll var det inte riktigt samma typ av aktivitet. Faktiskt nästan en helt motsatt typ av verksamhet – om nu aktiviteter kan stå i motsats till varandra. Frisk och fräsh skidpromenad på oändligt, krispigt, kristallklart magistk vackert fjäll mot öl på öl på öl i skumt, lätt svettigt och stojigt, glammigt, galet, nattklubbsvimmel.

I går var det alltså  Skurk-spelning på ”Parken”. Vi var en hel drös från firman som samlades på Babar innan för en fördrink. Div. fd kollegor och några respektivar var också med i vårt muntra gäng. Det var en så´n där kväll då det kändes redan från första slurken på den iskalla (delvis frusna) San Miguelen att det blir nog sent…

Det var en munter skara som drog från Babar till Parken och stämningen steg ytterligare när ännu fler vänner och kollegor slöt upp. Mycket kramande och pussande och ohhhhande och iihhhhande. Och några öl på det. Skål.

Så äntrade Skurk scenen och vi flyttade fokus från varandra och vände oss mot dem. De rev igång med full energi och vi var med. Whhhoooaaaaoooow, klapp, klapp, klapp, busvissel och mera klapp. Det var en intensiv upplevelse. Och det var precis sådär kul som det är när man är på humör och alla andra också verkar vara det. Gladast av oss alla såg skurkarna ut att vara!

182649_10150090227511175_722451174_6597672_7610972_s.jpg

Den här bilden har jag stulit av Katarina Larsson på facebook. Den tål inte riktig uppdragningen jag utsatt den för, men om ni tittar på den med kisande blick så kan ni nästan inbilla er hur de två Nickarna ser ut med lite mer skärpa. Jag skulle gärna visat er en bättre bild på det gymma popbandet – men jag hade ingen kamera med mig och de bilder jag har tillgång till vet jag inte om jag får lov att publicera ännu…

Men jag lovar att återkomma med lite foton om ni är intresserade. Eller förresten – är ni intresserade kan ni gå hit och kolla in dem: http://www.skurk.org/start.htm

Efter spelningen rådde smått hysterisk ”vi-måste-fort-fort-härifrån-feber” och det hetsades våldsamt för att vi skulle dricka ur och bege oss till Joe Farrellis. Själv ogillar jag ju att gå vidare, men kapitulerade till sist. Det blev lite väl mastigt att stå där som någon sorts inlånad ”morsa på sta´n” när gymnasieungdomarna började ta över stället i takt med att mina vänner och kollegor troppade av.

Det var en kort promenad över till Farellis och vi lyckades få i oss en drink där med innan någon gjorde den ohyggliga upptäckten att det inte fanns något dansgolv i lokalen! Och då kunde vi ju inte stanna där heller. Några av kunde inte det i alla fall.

Vi drog vidare till Hard Rock i huset bredvid.

Och sällan har det väl rockat hårdare där än vad det gjorde igår… Vi knödde oss upp till dansgolvet där flest stenkakor serverades och dansade av oss några kilon var. Men vi var noga med att återställa vätskebalansen så någon fara för vår hälsa var det nog aldrig egentligen.

När klockan började närma sig halv tre drabbades vi kvarvarande tappra själar av gigantisk hunger. McD blev sista anhalten på vår resa genom natten och sällan har väl en QP smakat ljuvligare.

Jag somnade nästan innan huvudet landade på kudden vid hemkomsten och sov som vore jag i koma fram till kl. 09.00. Jag kände mig häpnadsväckande pigg (men inte särskilt fräsh) när jag gick upp och har mått fint. Lite stel i nacken av headbangandet men i övrigt helt okej.

Fast inte så okej att jag gick ut och sprang.

Nakenvikten glömde jag också att kolla…

Nu – kl. 19.50 – är jag däremot ganska trött. Tvingar mig dock att hålla mig vaken till Solsidan börjar. Känner att jag kommer ha ännu roligare åt den idag än vad jag brukar ha. Och då brukar jag ändå gapskratta en hel del.

Nu är det dags!

Kommentera

