Känner jag glädje och ha-begär?

…men jag försökte i alla fall. Lånade hem en i-pad från jobbet. Flipprade runt med den lite grand och väntade på sann lyckokänsla och starkt vill-ha-begär men upplevde ingenting. Ändå tycker jag att den är skön på något sätt. Aerodynamisk typ. Jag ville verkligen gilla den jättemycket och utbrista: ”En så´n här måste jag ha!” Men det måste jag verkligen inte. Den kommer att ligga och skräpa.

Apple-iPad-0.jpg

Eller kanske inte ligga och skräpa för sönerna upplevde genast vad jag saknade – sann lycka och starkt ägandebegär. ”Min tur nu!” Utropas stup i kvarten och jag känner redan något som åtminstone liknar sann lyckokänsla inför tillbakalämnandet av mackapären.

D.ä slutade med Gong fu:n hastigt och lustigt i veckan. Han fick total handbollsfnatt och var tvungen att återuppta den sporten igen. Jag tror att d.y:s inträde i handbollsvärlden var droppen som fick handbollen att rinna över. Och VM förstås.

thumb.jpg

Så jag var med honom på hans första (för den här gången) träning i fredags. Det var roligt att komma tillbaka. Som att träffa gamla kollegor ni vet. Samma morsor och farsor på bänken, samma snack och jag som alltid sitter och gapar – trots att det bara är träning… Han får vara med på match redan i morgon så nu är det verkligen full cirkus igen. D.y har match kl. 8.30 och d.ä 16.45. I mellantiden ska vi åka till sta´n och käka brunch. Det är en kompromiss för egentligen skulle vi gått ut och ätit middag för att fira min födelsedag som inföll för läääänge sedan men som inte hunnits med ännu. Jag är ju inte så mycket för att fira, men middagar på restaurang – det gillar jag. Så nu har jag en innestående.

Den lilla kattapan har en märkligt spänd mage och jag ger mig katten på att hon lyckats bli på smällen redan. Vi får väl se… Om hon är det så kommer jag att spamma alla jag känner med kattungebilder tills jag brutit ner allt motstånd. En katt i varje hem är min devis. Eller det blir det i alla fall om det nu skulle råka vara ”på det där viset”.

webcouleur_chat_1177969110_2014216.jpg

Ni som ev tror att jag skriver det här på paddan har fel. Den är visserligen bekväm att ha i sängen, om man bara skall läsa – inte lika bra som en bok som har sidor som inte flimrar, men jämfört med en dator i alla fall – men den är helt värdelös att skriva med. Tycker jag.

Jag är övertygad om att i-paden gör en massa människor lyckliga. Själv upplever jag större lycka över att jag slipper den.

Ha en skön söndag och heja Bjurslätt!

 

One thought on “Känner jag glädje och ha-begär?

  1. ch skriver:

    Jag hade tänkt att komplimentera dig för din ståndaktighet att stå emot denna fullständigt onödiga pryl – som jag knappt vet vad det är – men den sista meningen i din blogg säger mig , att du redan , liksom jag, insett, att den är fullständigt överflödig. Hoppas att ni får en underbar fjällvistelse och att de björnar ni träffar på är inom hägn.//pa

Kommentera

