Hjälp, massiv hypokondri i foten!

fot-66510-0_368_25878w.jpg

Det här är inte min fot. Jag vet inte ens vems den är, men jag lånar den ändå. Förmodligen får man inte göra så, men jag orkar verkligen inte fota foten. Min fot har en molande sorts värk – ni kan se var jag har rödmarkerat (på den främmande foten) –  och det känns lite som kramp. Som om något slagit knut på sig självt därinne. Men det har det inte för när jag trycker och masserar så hittar jag inte smärtan.

Jag lade till tre små röda smärtprickar på hallux-valluxen också. De gör inte så ont just nu, men jag tror att det beror på att det är utkonkurrerade av smärtan från övre mittfältet. Någon fotexpert som har något förslag på vilken sorts dödlig sjukdom som drabbat mig? Botemedel?

Som ni förmodligen har listat ut vid det här laget så blev det inget sprunget idag.

Det var inte bara på grund av foten – den värkte likadant i förrgår och då sprang jag ju – det var mer hinder i min väg. Maken och d.ä har fått febersjuka. Väldigt diffust det med – men med feber ändå och det slår ju diffus smärta i foten med hästelängder. Den febersjuke maken hade fixat middag när jag kom hem och jag tvingades välja mellan att äta nylagad mat eller att gå ut och springa.

Det var kallt också. Vargavintern är tillbaka, det står i aftonbladet så då är det så.

Mina strumpor är slut också så jag var tvungen att köra en maskin tvätt och det förde med sig en hel kedja av händelser nere i tvättstugan – hänga, vika, sortera, packa in och packa ur samt lyfta ut kattapan ur torktumlaren gång efter annan.

Jag får fortfarande obehagskänslor av att ha glömt kvar henne därinne och startat den. Ser för mitt inre hur hon tumlar runt där i hettan… ba-bom, ba-bom, baaa-booom! …usch! Bort otäcka tanke.

…nu måste jag gå och leta efter henne igen…

…vi hörs.

 

2 thoughts on “Hjälp, massiv hypokondri i foten!

  1. Virre skriver:

    Ut å spring å du late!

  2. Pux skriver:

    Ajdå… är det latmasken jag fått i foten… Amputation och ut i spåret igen då alltså… suck.

Kommentera

