Nätannonsoholic

Fruktansvärt roligt är mitt omdöme om nätannonser. Och då menar jag helt vanliga, hederliga prylannonser. Köpes, säljes, skänkes, bytes… Bara att botanisera i det rika utbud som finns är ett hisnande äventyr.

Länge var det bara blocket som gällde. Jag är ju extremt enkelspårig och tycker illa om att vidga mina vyer när jag hittat något jag gillar. De senaste åren har vi köpt och sålt cyklar, skidutrustningar, bilar, spel, leksaker, takbox, tv och en hel massa annat där.

Det märkligaste vi sålde var köket vi rev ut ur det här huset när vi renoverade. Overkligt att någon faktiskt ville ha det! Men himla schysst att det kom till användning!

Nu har jag fått upp ögonen för ilovegratis också. Akvariefiskarna fick nytt hem genom denna förträffliga gratis-sajt. D.y:s skrivbord, ett gammalt och nött ett som hans far hade och säkert hans far före honom… gick till en tacksam småbarnsmamma häromkvällen. Själv var jag också väldigt glad – dels att bli av med det förstås, men framförallt för att vi slapp köra det till tippen, det är ett så rart litet skrivbord. Om än lite (väldigt mycket…) nött. Det gamla skrivbordet skall målas om och placeras i ett barnrum nu.

TjockTV:n lade vi ut på blocket. Förvånansvärt nog fick vi 450 spänn för den! Otroligt!!! Akvariet fick vi också betalt för. Underbart. Har ni inte varit inne på ilovegratis så ta er en titt vet jag! http://ilovegratis.se/ Kanske hittar ni något ni behöver, eller så kanske ni kan bli av med något ni tröttnat på. Om inte annat så är det kul att surfa runt en stund. Ajö.

Kommentera

