Mascaran rann och mitt hjärta slets itu

Oj, oj, oj…

Det var minsann ingen rolig historia det där. Minns att boken var tung. Men uthärdlig. Filmen lyckades med små åthävor slita mitt hjärta i stycken. Svinalängorna är en film om outhärdlig sorg, bottenlöst raseri och svårt sargad kärlek.

trasigt_86135331.jpg

Det var jobbigt att se den.

I den genren är annars ”Krigarens själ” nog det allra jävligaste jag sett. Jag vet inte om jag var i en känslig period då eller nåt, men jag minns att jag inte snyftade utan snarare grät våldsamt till den. Den gjorde ont. Jag såg aldrig uppföljaren. Orkade liksom inte med mer.

Så om ni tänkt er en myspysig fredagsfilm så undvik dessa.

Om ni kommer på någon riktigt trevlig film så tipsa mig gärna. Jag och sönerna ska ha filmkväll i morgon och behöver hjälp. Har funderat lite på cowboy-film för sönerna såg någon Clintan-rulle uppe hos pappa sist och den var ”såååå braaaa!” (De skoningslösa?).

Kanske Bond? Kanske Grease – är de inte i helt rätt ålder för den? Och hur corny är den egentligen? – jag menar förstås versionen med John Travolta och Olivia Newton-John…

g.jpg

Nä, märker att jag är trött – tänker på Fame, Hair, Filmen G, Jönsson-ligan och en massa andra gamla filmer…

Godnatt.

.

4 thoughts on “Mascaran rann och mitt hjärta slets itu

  1. CathyS skriver:

    Hahaha filmen G. Är inte det i den som Magnus Uggla spelar vattenkammad bög?:)

  2. heartbroken skriver:

    Min absoluta favoritfilm just nu är Knight and Day. Jag har två pojkar i tonåren och de gillade oxå den skarpt faktiskt. Action från början till slut, lite romantik och komik.Trevlig helg;)

  3. Cattis skriver:

    Jag tycker att alla bör ha sett Blues Brothers. Kul film. Det är dessutom bra musik.

  4. Pux skriver:

    CathyS – Jovisst är den! Måste kanske se om den. Eller är det för pinsamt tro?heartbroken – tack för tipset!Cattis – och tack för tipset! Kom ju på att just Blues brothers köpte jag i en så´n där realåda för ett par år sedan så den har jag till och med hemma!!!…nu fick jag lite att välja på… har även tipsats om ”The last airbender”.. får se vilken det blir… Trevlig helg!

Kommentera

