Svinalängor, broddlöst och totalt semlefritt!

Det är ju inte utan att det känns lite sorgligt på något sätt när den största utmaningen man utsatt sig för på en lååång, låååååång tid är att våga ge sig ut på en löprunda UTAN broddar… Att ens reflektera över en sådan sak.

…jag tror jag ältade det i gott och väl 20 minuter idag innan jag tog ett beslut. Och då skall ni veta att beslut tar jag alltid snabbare än blixten. Oftast hinner jag inte tänka igenom frågan ens innan jag svarat. Så´n är jag.

…var jag.

På torsdag skall jag mingla lite med bl.a Pernilla August. Vi skall på samma guldbaggemingel nere på Draken. Hon är förstås en del av showen och jag en av de inbjudna. Det var inte någon personlig inbjudan. I ärlighetens namn skall sägas att jag faktiskt inte var inbjuden alls, men när jobbkompisen helt plötsligt visade sig vara inbjuden och lycklig innehavare av ett antal biljetter till ”Svinalängorna” var jag inte sen att erbjuda mitt sällskap.

svina.jpg

Så kanske inte att jag minglar så mycket med just Pernilla. Hon har säkert jättemånga hon måste mingla med. Själv har jag ju jobbkompisen och ytterligare två goda vänner att hänga med. Det ska bli vansinnigt trevligt. Jag gillar vinbarer, mingel och film. Och goda vänner.

Tidigare idag lurade jag iväg sonen och två av hans lagkompisar på villovägar. De skulle iväg och träna på en plan de aldrig varit på förut och jag slängde ett getöga på ”vasttrafik” och kom fram till att de skulle till Rosenhill.

Det skulle de ju inte.

Sonen och kamraterna blev lätt hysteriska när de inte kunde se någon plan och ingen förbipasserande verkade förstå vilken plan de syftade på. Som tur var hade de – som väl alla barn i alla åldrar nu för tdien – mobiltelefoner.  ”Var är ni?” frågade jag. ”Vet inte… det står Biskopsgården på skylten” svarade sonen. Och lät han inte lite orolig på rösten?

”Näääääee” sa jag. ”Det kan det inte stå. Det är omöjligt! Där kan ni inte vara”. Det var de inte heller. Det var en cykelvägsskylt de sett. Men ändå.

En schysst busschaffis plockade upp trion och släppte dem en hållplats längre ner vilket visade sig vara väldigt nära planen. Hå, hå, ja, ja. Det kändes också lite spännande på ett alldeles gastkramande, blodisande, skräckfilmsaktigt sätt.

Sonen sa just att han ska åka buss till planen igen på torsdag. Det var ju inga problem. Bara man får rätt information av sin mamma så man slipper hamna fel…

Har ni käkat semlor ännu?

Inte jag. Men jag har tänkt på dem. Snart måste jag äta en. Eller två… Klarar man tre tro? Det finns ju ett Aleks bageri nere i Eriksberg och Alekes gör de godaste semlorna i hela världen. Det vet ju alla. …som kommer ifrån Öckerö i alla fall.

semla.jpg

I morgon har jag löpfritt men d.ä har kung fu och d.y har tennis så jag har väl rally på isig väg mellan Tuve och Frölunda.

shaolin121.jpg

Nu vill d.y prova handboll också. Och det är så bra för det är på den enda dagen i veckan då vi inte reda har en ziljon aktiviteter inbokade. Jippi… Men, men… De växer upp så fort och börjar åka buss och grejor och snart ser man dem väl inte så ofta. Får passa på medans man duger som transportör.

handboll_295016d.jpg

Nu pågår det handboll IRL nere på nya, stora, bautaTV:n. Maken och d.ä tjoar med jämna mellanrum men jag har inte riktigt lyckast uttyda av ljudbilden vad det är för reslutat.

Ska nog kolla det.

Godnatt.

2 thoughts on “Svinalängor, broddlöst och totalt semlefritt!

  1. Coquina skriver:

    Inte provat semlor ännu men längtar för oj vad gott det är =)

  2. ch skriver:

    aj aj aj !!! Varje semla kräver minst 4 km extralöpning!!//pa

Kommentera

