Jaaaa! Äntligen.

D.ä har äntligen ÄNTLIGEN fått tag i en ny laptop till schysst pris i rätt storlek, med rätt minne och grafikkort. Han lyckades sabba sin förra precis innan jul och sorgen har vilat som en blyfilt över hushållet.

Det har suckats. Ögonen har varit tårglansiga – särskilt när d.y envisats med att sitta i TV-rummet med sin laptop uppslagen, nya spelmusen inkopplad och headsetet på huvudet. D.ä:s spelmus och headset ännu i sina originalförpackningar. Julklappar som inte gått att använda. …suck.

ac38e27aaafa3586a9c05ad09c3c3a6b.jpg

Jag hör er smacka med tungorna och skaka på era huvuden och mumla något om bortskämda ungar och i-landsproblem och det var minsann bättre förr… Eller så projicerar jag bara. Men jag har tyckt synd om det arma barnet. Laptopen var hans käraste ägodel och hade han bara kunnat ana hur dåligt den tålde att användas som motstöd när han hävde sig upp ur soffan så hade han aldrig använt den till det. Nu vet han.

Utbudet av laptopar på blocket har granskats noggrant minst 4-5 gånger om dagen. Eftersom jag är tekniskt outvecklad så har jag befriats från all inblandning. Maken har dock tvingats genomlida timmetals sorgesånger över blockets bristfälliga utbud. Och det har ringts. Och det har mailats. Och det har prutats. Och det har suckats, skällts och utbrustits i irriterade svordomsharanger.

Nu är maken och d.ä på väg till Felix för att hämta hem kapet. Jag känner att jag inte riktigt kan andas normalt ännu för även om jag inte tror det så är det faktiskt möjligt att Felix är en lurendrejare och hans dator rena skämtet.

Jag vet inte om jag kan hantera den motgången…

Maken å andra sidan tycker att jag har värsta glidarlivet. Slipper titta på datorer, slipper maila, ringa, pruta och hantera sonens irritationsutbrott och framförallt slipper att sätta mig i bilen kl. 19.00 en fredag kväll för att åka kors och tvärs över staden för att hämta datorn.

asus-w90-laptop.jpg

Jag sitter här i gungstolen framför brasan och smågnäller lite över hur svårt allt varit. För mig.

Och jag håller tummarna för att köpet går bra och sonen snart står här med en egen laptop igen.

Då kan vi alla pusta ut och sjunka ner i tv-soffan tillsammans. Fast d.ä vill nog inte vara med oss förstås, han vill väl meckla med den nya laptopen tänker jag. Och det kan han gott få göra. I kväll i alla fall.

Trevlig fredag!

Kommentera

