Bra julklappstips!

julklappar_118570506_119820680.jpgKöper ni många julklappar? Jag skall köpa till mina föräldrar, till mina svärföräldrar, till mannen och barnen. Utöver det är det våra annandagsgäster vi har nöjet att tänka ut något till, samt en mandelklapp. Jag skulle gärna vilja ha lite hjälp och inspiration så berätta gärna vad ni handlar till era nära och kära.

Mandelklappen får bara kosta en 50-lapp och den skall skall vara till glädje för alla – från 9 år till 75.

Hitills har jag köpt en bra present som passar kategorin föräldrar/svärföräldrar och två presenter kidsen.

Pappa – Mamma – sluta läs nu, för nu skall jag berätta vad jag köpt…

Till sönerna har jag köpt plånböcker – deras gamla har motiv från djungelboken och det är ju så barnsligt så det är inte klokt! Nu får de varsin adidas-plonka att ha kontanterna i. Dessa hittade jag på Freeport.

Förälder/svärförälderpresenten är en … Ha! Det kan jag ju inte berätta. Tyvärr. Jag känner mig nästan helt säker på att denna very classified information når helt fel ögon om jag sätter den på pränt här.

Det jag kan säga är att Freeport har en hel del trevliga presenter. Jag tror att jag skall dit en sväng till. Blev lite sugen på några Saga-form-grejer. Kaffemuggarna bla. Jag har dem redan själv – fick i present av vännerna för något år sedan. Jättefina och till glädje vid varenda tillfälle då en kaffetermos är med. Och det är ofta.

Problemet är att jag vet inte vem som skall få dem… Men jag vill köpa dem!

Mandelklappen kan vara tidningen ”Faktum”. Ungarna läser den kanske inte från pärm till pärm direkt, men de har köpt den av tillräckligt många hemlösa för att ha full förståelse för varför det är en bra tidning att köpa.

… ett fint ljus, en fräsig tandborste, små badskumspluppar från bodyshop (kan köpas styckvis), en sån där klurig, värdelös sak som är omöjlig att sätta ihop om man tar isär som brukar finnas till salu på div. julmarknader – personligen hatar jag dem, men jag har sett att det finns människor som finner nöje i att klura med sådana. Ofattbart!

Sönerna önskar sig annars mest spel, datorgrejer, fräcka kläder och biocheckar. De är 9 och 11 år.

Maken. Ja herregud… Han önskar sig en platt-tv, en mediacentral varifrån han skall kunna styra hushållets ljud, ljus och bild och om vi har någon övrig media – the super-duper, ultra, extra, very modern mother of all mackapärs. Han gillar också märkeskläder och märkesbilar och alla sorters funktions- och tillbehör till de sporter han gillar att utöva – längdåkning och simning. Man tror att det kanske inte finns så mycket, men man tror fel…

Detta är inget han förväntar sig att få, så han kommer inte att bli besviken över den nya snöskyffeln jag köpt åt honom..

Svärisarna och föräldrarna är samtliga i 70-års-åldern och dem har vi utsatt för all möjlig kultur de senaste åren – teater och konsert och snudd på fars. Det brukar funka bra, men ombyte förnöjer som man säger.

De är kulturkonsumenter så det är en bra genre. Förslag här?

Annandagsfamiljen består av make, maka, två söner 5 och 2 år. Ungefär. Kan bli lite böcker där. Till de vuxna. Barnen… hmmm. Där behöver jag se rätt sak för att veta att det är rätt.

Ja tack, gärna förslag där med.

3 thoughts on “Bra julklappstips!

  1. ch skriver:

    Betr. julklappar– har man skrivit A bör man även skriva B. Betr. mandelklappar– skall glädja alla mellan 9 o 77.//pa

  2. Albin skriver:

    haha nu vet jag vad jag ska få i julklapp tack så mycket

  3. Pux skriver:

    Oooooops! Hade inte koll på att du läste min blogg unge man. Tokigt. 😉

Kommentera

