Sju saker – sedan puttas något bort!

Skallen är fylld av kom-i-hågs och med jämna intervaller blir det ett ”JÄVLAR, JÄVLAR, JÄVLAR!!! Jag är så hemskt ledsen men jag glömde…”

Det hände igår. Jag missade cytologprovet. Medvetet eller omedvetet, det föll bort. Så nu blir det dubbel avgift istället för man kan inte avboka efteråt… Det hade annars passat mig bra. Jag känner mig så urbota dum så jag har funderat på om jag helt enkelt skall låtsas som ingenting och förneka att jag överhuvudtaget fått en kallelese. …men det är väl barnsligt förstås. …jag ringer och bokar ny tid i morgon.

Idag, strax innan kl. 15.00 ringde en av fotbollstränarna i föreningen.

– Hej, det är J.

– Okej, hej… öhhh…?

– Mötet? Det är väl möte på skolan idag?

-… JÄVLAR, JÄVLAR, JÄVLAR!!! Åh, ursäkta mig… Skit också! Jo. Jag är där om en liten stund, börja ni…

I söndags när vi var på Kung Fu-uppvisning med d.ä så blippade det till i mobilen och följande meddelande dök upp: Ni har inte lämnat tillbaka filmen ni hyrde i fredags. Den skulle återämnats igår. Mvh DVD-plopp”

– JÄVlar… skit också! väste jag till maken. Tog inte du hand om den?

Uppenbarligen inte. Men han gjorde det sedan.

Så är det. Det är en prio-lista i skallen och den uppdateras hela tiden. Det är jag säker på för jag vet att jag tänkte på det där 15.00-mötet tidigare på dagen. Sedan var det puts väck. Bara sådär.

Samma med de andra glömskorna. Därför blir jag inte särskilt orolig. Jag känner mig dum, det gör jag, men inte orolig. Detta är en period då händelserna står som spön i backen och det är bara att acceptera att var sjunde missas. Det får tas igen senare. Eller med en gång. På bekostnad av något annat.

Nu skall jag ner och läsa pojken och tiger´n med d.y.

Men först skall jag anmäla honom till trummor för det lovade jag att göra för lääääänge, lääänge sedan. NU gör jag det.

Undrar vad jag puttade bort?

Kommentera

