En gigantisk trötthet

Det är omtumlande tider och dessutom snöar det. Jag är så trött hela tiden. Vet inte riktigt om jag orkar någonting. Gjorde milkshake förut. Vi gör det ibland efter cuperna. Idag smaksattes de med de allra sista blåbären och hallonen från sommaren. Det smakade gott. Och min hjärna sa mig att det här var minsann massor med vitaminer. Men inte blev jag piggare…

Sönerna sitter nere i tv-rummet med kompisen från huset bredvid. De sitter med tre lap-topar uppfällda på det lila tv-bordet. Två av skärmarna spelas det crossfire på och i den tredje visas en film. Vi fick inte igång nätverket på grannpojkens dator men det verkar inte bekymra dem. Jag sa till dem att ringa efter hjälp, men nä. Så då bekymrar inte jag mig heller.

De har fått popcorn och läsk. Och deras mobiler blippar och surrar och det är tissligt och tassligt och väldigt mycket skratt därnerifrån. Extrasängen är framställd och bäddad (nåja, jag har rullat ute en sovsäck på den….) och nu skall jag lägga mig och läsa.

I morgon skall maken och jag på kurs. Avspark. Vi förväntas ta med träningskläder för att utföra vissa praktiska övningar ute på plan. Med boll. Ha! Jag som är bolldyslektisk…

Det väntas arktisk kyla stod det i kvällstidningarna. Arktisk? Verkligen? Känner mig skeptisk. Men nog vore det typiskt just när jag skall göra praktiska fotbollsövningar utomhus…

God kväll.

Kommentera

