Eller hur….

Försökte med desperation och känslomässig utpressning att få med mig en god vän på löpturen men misslyckades. Bestämde mig nästan för att stå över träningen för halvNelsons skull – hon har ju varit så mycket ensam idag….

MEN kl. 20.40 stod jag ändå där i hallen och knöt på mig skorna, drog ner träningsmössan över ögonen och knäppte igång tidtagaruret.

5,6. Det var långt. Första kilometern var oändlig. 

Jag använde löpartiden till att sortera den kommande tidens göranden och låtanden i en kronologisk att-göra-lista i huvudet och kom fram till att framtiden ser någorlunda ljus ut. Jag har koll på läget.

Tack vare att jag springer och tar mig den här tiden att tänka igenom saker och ting. 😀

…skoja bara. Det var skittråkigt och jag tänkte inte en enda vettig tanke under hela tiden. Ett-steg-till, ett-steg-till, ett-steg-till…. malde det. Om och om igen.

 

0511-1008-3020-0652_Female_Boxing_Practicing_on_a_Body_Bag_clipart_image.jpg

 Men nu är det gjort och nu skall jag träna box på onsdag så det betyder att jag inte behöver springa förrän på lördag!

Jippi.

Kommentera

