Det finns ingen anledning till panik

Göteborgsvarvet är inte förrän i maj. Det kostar dessutom bara 445:- så jag har råd att strunta i det. Min nakenvikt håller sig på en anständig nivå och ryggen har inte kajkat ihop på länge (ta i trä!). Om jag helt enkelt avstår från dagens löppass kommer jag att må mycket bättre för just nu har jag så´n ågren av att jag måste ut att jag nästan kvävs.

Jag har ju bokat in mig på box med superstarka brorsonsflickvännen S på onsdag. Ett superpass på 75 minuter som väl borde täcka upp för ”missad” träning idag. …eller?

Åhhhhh, jag visste att det skulle bli såhär… Det är bara för att jag inte sprang i lördags som jag ju borde ha gjort. En missad halvtimma och min redan obefintliga karaktär är slagen i kras. Schemat är sabbat, allt är förstörd, jag har ingen framtid, allt är misslyckat. Ingen idé att fortsätta…

Hur gör alla de här läskiga, supermänniskorna som med sådan emfas försäkrar att ”de inte klarar sig om de inte får träna”. De ljuger väl? Inte kan det väl finnas människor som inte hellre låter bli att träna än tränar?

Det finns för många förljugna människor och frågan är om inte träningsfascisterna är värst. De som ”bara måste” träna…

….jo, jag är avundsjuk. En aning.

Men – det finns ingen orsak att hetsa upp sig. Om jag inte lyckas bli ett löparess i detta decennium så finns det ju ingenting som hindrar att jag försöker igen nästa. Eller näst–näst-nästa… Sedan är jag med lite tur död och då kanske man kan få vila i frid.

Amen.

2 thoughts on “Det finns ingen anledning till panik

  1. virre skriver:

    Skäms! Gräv ner dig i skam!

  2. Pux skriver:

    Aj, aj, aaaajjjjj Victor! – sparka inte på gamla fastrar som redan ligger ner och våndas! Vet hut! NU drar jag på mig de där förbannade skorna och går ut och plågar mig…

Kommentera

