Nya friska tag

NU är det dags igen. Jag bryter ner min träning i överskådliga etapper så jag inte tappar sugen igen. Så till att börja med skall jag springa var tredje dag. Aldrig kortare än 5 km.

Jag började i fredags, men då hade jag inte satt reglerna, med 3,2 motvilliga, tröga och riktigt skittråkiga km från klubbstugan bort till wieselgrensplatsen, genom Keillers park, ner till kville upp via Fjärdlingsplan och tillbaka till klubben igen. Det tog knappt 20 minuter och jag blev inte ens särskilt anfådd ändå hatade jag varje steg. Usch vad det var jobbigt.

Det var när jag mätte upp min patetiska bana jag tog beslutet att minst 5 km får det vara, annars är det ju helt meningslöst att utsätta sig över huvud taget. Och var tredje dag känns lagom eftersom det ju faktiskt är hela sex månader kvar till det eländiga varvet jag i någon sorts övermodigt löprus anmälde mig till.

Från och med januari 2011 skall jag springa varannan dag. Kilometerantal har jag inte bestämt ännu, men jag tror att det kommer att bli minst åtta.

Nakenvikten kollade jag häromveckan och den var inte allt tokig. Trodde den skulle ha dragit iväg nu, men icke. Den är inte 67 men inte heller 70. Good enough helt enkelt.

Jag funderar på om jag skall ha något mål med själva varvet, någon tid… Lite sugen är jag, men å andra sidan kanske jag blir skogstokig om jag då fastnar i någon mänsklig gröt där i starten och springer ihjäl mig i zik-zak redan innan Älvsborgsbron. Det vore ju tråkigt…

Tidigare har jag sprungit (Jaaa, jag springer sjuuukt långsamt…) på 2.17 och på 2.34. Törs man satsa på 2.10? Eller tar jag mig mucho agua yber das dompkopf då?

Återkommer när jag fattat beslutet. Om jag fattar något…

😉

 

Kommentera

