En ny dag gryr

…och den är en aning mindre bitter.

Men helt bra är det inte. Jag är fortfarande en aning irriterad. Och nervös. Inte av samma orsak. Det ena har med valet att göra och det andra med mina söners frekventerande av drottning Silvias barnsjukhus.

På jobbet är det mycket att göra och det är väl bra med det. Jag hinner knappt tänka bittra tankar. Fast ibland pratar jag lite med kollegan bredvid och han är riktigt bra på rakbladsvassa cynismer. I love it! Då lyckas jag till och med att skratta åt all världens elände. Ett torrt och lite ondskefullt skratt. Men ändå.

Oavsett om jag är bitter, nervös, sur, trött eller hungrig så reagerar jag med stark irritation. Ni fattar hur kul det har varit att leva med mig de senaste dagarna va? Mina stackars barn har haft det hett om öronen vill jag lova. Jag vet med mig att jag är svår, men kan inte hejda mig. D.y har ju varit inne i ett stim då allt bara försvinner – nycklar, jackor, mössor, läxor, lappar… Han har fått höra det nu några gånger. Han sa till mig tidigare ikväll att det är lika bra att han aldrig får något för han är så värdelös på att hålla ordning på sina saker. Lika bra att han inget har…

Då fick jag ångest och skällde lite på den andra sonen istället. Han fick skäll för att hans kläder låg överallt och hans skolväska var på fel ställe samt att läxan han borde gjort inte var gjord. Han försvarade sig tappert med att han ändå skall in på operation i morgon så han kunde lika gärna göra läxan på sjukhuset.

Då fick jag ångest igen.

Vi kramades ordentligt innan de somnade i alla fall och i morgon är en ny dag och då skall jag vara en så´n där gosig, härlig, glad och omhuldande mamma som mina fina barn behöver. Särskilt nu då de är sårade och behöver såväl sjukhusvård som kärlek och ömhet från sina föräldrar.

I morgon skall ju all valräkning bli klar också. Reinfelt kommer väl att säga någonting och det blir ju intressant. Eller?

Jag skall ta med mig mina löpardojor till sjukhuset. Hittills har det inte blivit en endaste meter sprungen denna vecka och snart får jag nog lite panik. I mitt avtal med mig själv står det att jag skall börja denna veckan. Ännu en ångesframkallande tanke. Göteborgsvarvet. Gud hjälpe mig…

Nu måste jag nog sova innan jag kommer på något mer som grämer mig.

Jag önskar eder alla en fröjdefull onsdag och förhoppningsvis återkommer jag med lite muntrare inlägg inom en snar framtid.

😦

 

One thought on “En ny dag gryr

  1. ch skriver:

    Laat för guds skull inte din frustration gaa ut över mina oskyldiga barnbarn. Köp en bra bok,t.ex. #Hundraaaringen som klev ut genom fönstret”. Den har jag just avslutat och jag lovar att man omöjligt kan vara paa daaligt humör nær man læser den och heller inte paa laang tid efteraat. (fan vad maanga a:n det gaar aat om man skall tala svenska paa islændska.) Relaxa min dotter och hav förtröstan paa Reinfelt saa skall du se att allt reder sig till det bæsta//pa

Kommentera

