67-21=46!

Det är alldeles sant – det vet till och med jag som är sifferdyslektisk. Det är ett otvetydigt tecken! Det slog mig häromdagen när jag inte hade något viktigare att tänka på och jag såg genast sambandet.

Ett nytt mål, ödesbestämt, hägrar… 21 km och 67 kg

Så nu börjar det igen…

  • Dagens nakenvikt: 68 kg.
  • Antal sprunga meter: 0.

…och det kommer att fortgå fram till den 21 maj 2011. Om vansinnet sitter i och hälsan står mig bi.

Om ni inte har räknat ut sambandet redan så skall jag hjälpa er på traven – trots att det ju är alldeles kristallklart! 46 är precis den ålder jag innehar när nästa Göteborgsvarv går av stapeln! Ödet pekar inte bara med ett litet finger åt mig att jag skall anmäla mig, nä, nä – ödet pekar med hela handen.

Fast jag har inte riktigt hörsammat ödet riktigt ännu. Väntar på att känna efter om jag inte har en annalkande gammal krigsskada som skall göra sig påmind för att kullkasta ödets nyck. Men hittills tycks så inte vara fallet.

Jag försökte förtvivlat att tolka dagens hagelstorm som någon sorts tecken på någonting, men kom just inte på något hållbart. Det var bara en hagelstorm helt enkelt.

Det är alldeles för dramatsikt att börja löpträna redan denna veckan – jag hade ju ett lopp så sent som för en vecka sedan. Måste ju hinna vila upp mig också… även om det loppet bara var 2,5 km.

Nästa vecka. Då…

Håll utkik och tuta och vinka och hjälp mig genom detta idiotiska företag. Eller ännu hellre – Gör mig sällskap på denna min alldeles egen Golgata. Eller egen och egen… det lär väl vara en 20-30 tusen dårar till.

illustration_test.gif

 

3 thoughts on “67-21=46!

  1. carl-h jonsson skriver:

    Är du masochist eller???//pa

  2. Lena skriver:

    Jösses………………………….

  3. Pux skriver:

    Svar Ja.Brorsan säger att han skall springa New York marathon när han blir 50 och det låter ju kul – med 50 och New York. Just det där med marathon kanske inte låter så kul… Men det låter som en anledning att åka till ”the big apple” och det vill ju jag också göra igen. Kanske när jag blir 50.

Kommentera

