Det bär mig emot…

Jag har sprungit lopp förut. Det har oftast varit både plågsamt och kul och jag har mest klarat mig runt på envishet och jävlar anamma. Kondition har aldrig varit min grej riktigt.

Detta loppet njöt jag av! En chockerande upplevelse att lufsa på i kilometer efter kilometer och hela tiden ha tillräckligt mycket luft för att kunna småsnacka med sonen som lufsade bredvid. Det värkte ingenstans, det susade inte i öronen och jag försökte inte att med viljans kraft framkalla ett lårbensbrott som skulle ge mig en fullt godtagbar anledning att bryta loppet.

Det var bra med vätskekontrollerna men inte livsnödvändigt – jag hade kunnat lufsa på.

Jag somnade gott när jag kom hem, men klockan var ju runt midnatt och vid den tiden brukar jag ha lätt att somna. I morse vaknade jag med lite lätt stelhet i svanken och lade mig en halvtimma på spikmattan – sedan var jag okej! Inga skavsår, ingen träningsvärk, ingen stelhet i benen. Det kändes som vilken söndag som helst.

20100821_62.JPG

Det är ju 37 dagar sedan jag inledde träningen inför det här loppet och helt ärligt trodde jag inte att det skulle göra så himla stor skillnad… Men jag kryper till korset och erkänner; träning verkar ge effekt.

Så jag antar att jag måste fortsätta…

Eftersom det ska bli en del av min vardag så slutar jag att tjata om det. Det är – inser jag nu – inte mer intressant än att höra om andra vardagliga bestyr såsom ätande, duschande, sovande…

Nu skall jag leta efter kattunge till familjen. Vi vill ha en ny familjemedlem v. 43 – höstlovet – och den skall vara världens sötaste, gärna röd och få namnet Mango. Detta har debatterats i hushållet sedan i juni och nu har vi nått koncensus. Alla samtycker (särskilt jag!) och ser fram emot denna tilldragelse.

Någon som känner någon som har en skogisblandiskattunge som söker nytt hem? Leveransklar v. 43? En röd?

4375829840.jpg

Mango?

3 thoughts on “Det bär mig emot…

  1. Ann-Louise skriver:

    Bra jobbat och grattis!

  2. Ida skriver:

    Hej!Jag hamnade på din blogg när jag sökte efter några härliga kvinnor som har en bokklubb tillsammans. Jag är journalist och ska skriva ett inspirerande reportage just om bokklubbar som man har tillsammans med en grupp andra, i syfte både att läsa och diskutera böcker, förstås, men även för det sociala. Dina blogginläg om era träffar var så fina att läsa, så jag kände direkt att jag ville försöka kontakta dig.Om du skulle vilja får du gärna mejla mig så berättar jag mer!Vänligen, Ida

  3. Pux skriver:

    Hej Ida.Kul – jag Mailar dig nar jag kmr hem med mailadress mm

Kommentera

