Da´n före doppareda´n…

Jag har nya löparskor, en knallgul start-t-shirt, ett chip att fästa runt fotleden och favvoshortsen är nytvättade.

Även sonen är ordentligt skodd – med hjälp av ett löparproffs i butiken som kollade hur han stod, hur han satte ner sin fot, om han ”pronerade”(?) och sedan hur de utvalda skorna kändes då han fick ta en noggrant övervakad löptur på löpbandet i butiken.

Så ordentligt skodd är inte jag. Det funkar inte liksom. Jag kan inte stå och diskutera mina fotsteg, på fullt allvar, med en främmande människa, hur duktig den människan än är på skor. Och på fotsteg. Nej. Jag tar ett par skor, provar lite, vickar lite på tårna, ställer mig upp och väger från tå till häl och känns det okej så slår jag till. Tilläggas kan att jag aldrig ens provar de där riktigt dyra skorna. Det verkar onödigt på något sätt att lägga tusentals kronor på ett par skor jag skall löpa i.

Det har aldrig någonsin berott på mina skor att jag har plågats under löpträningarna. Inte för att jag har det så ofta – men till och från drabbats av chocktristess och undrat vad f-n jag håller på med. Vid dessa tillfällen är det inte ovanligt att jag helt slutar att springa en lång stund medan jag begrundar detta.

I morgon kväll kommer jag att stå där i startgrupp 4 (Alldeles för tidig startgrupp har jag insett så här i efterhand) tillsammans med d.ä. 22.15 går startskottet. Min målsättning är att ha oss i mål senast en timme och en kvart senare – 23.30. Det är baserat på att vi förmodligen blir trötta – sonen skall ju spela cup i morgon på dagen… – vi kommer säkert att dras med i ett alltför högt tempo i starten och sedan kommer kvällströttheten att göra sitt till. En timme och en kvart verkar rimligt tycker jag.

Och om vi inte klarar det så har vi i alla fall försökt.

Och då har vi fått varsin knallgul t-shirt på köpet.

Men det kommer nog att gå vägen. Så här har jag tänkt mig det hela:

  • Uppstigning 6.30
  • Samling i klubbstugan 7.30
  • Fotbollsmatcher mellan 09.00 – 14.00.
  • Lunch
  • Slutspel?
  • Hem, pastamiddag senast 17.00.
  • Vila 18.00-20.00
  • Lite snacks, lite dricka och avfärd till sta´n.

Jag skall ta med mig lite dextrosol i fickan. Och om jag hittar mitt lilla vätskebälte tar jag med det också. Men det var länge sedan jag såg det…

Nåväl. Nu måste jag sova lite. Samla kraft.

Jag lovade ju att berätta om nakenvikten idag – den jag gett upp. Vågen visade på 68,3 i morse och det är väl inte så illa? Tillräckligt nära målet på 67 i alla fall. Man får ju inte vara för petig.

Godnatt.

5 thoughts on “Da´n före doppareda´n…

  1. ch skriver:

    Lycka till. Jag håller tummarna !!!!! //pa

  2. Pux skriver:

    Tack, tack. Sitter nu här – iklädd den knallgula start-tröjan, tidtagningschip runt foten och extremt beredd att ”få det här gjort”! Bilder kommer i morgon.

  3. ch skriver:

    Tummar är bra ,GRATTIS ALBIN GRATTIS PUCK//pa o ff.

  4. ch skriver:

    menade mf// mf

Kommentera

