Fysisk och andlig spis…

Oj vad uttråkad jag blir av mitt tränings- och vikthetsande! Det är snudd på outhärdligt. Så nu skiter jag i det ett tag. Inte att hetsa – absolut inte, det är inte den 21/8 än – men att tala om det.

…bara en liiiten uppdatering på de senaste passen:

  • Pass 13
  • Sprang i 21.40 min. nere på Getterön. Hade ingen dator och därför inte heller något eniro att tillfråga om sträckan, men inbillar mig att det nog var ca 3 km.

 

  • Pass 14
  • Sprang i Hisingsparken i sällskap med en cyklande son. Vi skulle kolla bästa cykelvägen över till Tuve bågskyttebana. Det blev en utflykt på en timma, med två korta pauser; en för att tala med ledaren för klubben och en för att titta när några tävlande bågskyttar sköt på en björn. Total sträcka 6 km.

 

  • Pass 15
  • Sprang med Friskis-gänget uppe i Skatås igen. Denna gång utan 2,5 km uppvärmning innan. Det var backträning och det var förfärligt jobbigt. Men – jag var inte helt sist denna gången! Total sträcka: 7,5 km.

Jag ”glömde” väga mig i slutet av förra veckan och hade ingen våg med mig till Getterön. Vid invägningen i går blev jag sur för nu är vikten uppe i 70 igen… Surheten satt i hela dagen och då jag kom hem från löppasset med F&S tillät jag mig ett våldsamt tabberas på te och rostade mackor med jag-vet-inte-hur-många ostskivor… Gott var det. Och någon ångest har jag inte. Men jag är fortfarande lite sur…

Nu skall jag köpa mig en svindyr puls-GPS-tidtagar-klocka och ta reda på om jag kan påverka något annat i min kropp än vikten. Hjärtrytmen till exempel…

Så. Nog om detta.

Det är Bokklubb i morgon!

917001731X.jpg

Som jag har längtat efter lite andlig spis och vilken lycka det var att öppna en bokklubbs-bok igen häromdagen. Det riktigt pirrade i mig av förväntan. Värdinnan för morgondagens träff är en ny bekantskap och jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig av hennes bokval.

Det har jag nu. Boken är genomläst och nu vill jag prata om den. Men det kan jag ju inte göra förrän i morgon… Jobbigt. Men i morgon kväll skall jag berätta för er vad jag, och övriga deltagare, tyckte om ”Tjuvarnas stad”.

Det är jag som skall utse bok till nästa gång och jag har två sprillans nya pocketar i en påse i hallen. Jag har ännu inte bestämt mig för vilken det blir, men jag tror jag vet… Böckerna jag valt heter  ”Den utstötte” av Sadie Jones och ”Ivans återkomst” av Tawni O´Dell. Jag hade bara en kort stund på mig i bokhandeln så det är ingen större eftertanke bakom valen. Det är uteslutande omslagen, texten på framsidan och böckernas placering i förhållande till kassan som avgjorde.

Eftersom det är löpardag i morgon igen OCH bokklubb så blir det ytterligare ett gryningspass. Det är jobbigt att springa kl. 5.30 på morgonen, men det är jädrigt skönt resten av dagen med vissheten om att det är gjort!

Beträffande vikthetsen så tänkte jag hoppa över frukosten i morgon, äta en oliv till lunch och en gurkskiva till middag.

Nä. Jag fortsätter som jag börjat. Normalt med mat, lite mindre onyttiga saker,  lite mer löpning och en massiv överdos av böcker.

Nu är det bara 11 dagar kvar till Midnattsloppet!

 

One thought on “Fysisk och andlig spis…

  1. Ann-Louise skriver:

    Jag förstår hur du känner… det blir liksom bara för mycket. Men jag tycker du verkar otroligt duktig och disciplinerad, i a f jämfört med mig. Vad kul det lät med bokklubb, förresten.

Kommentera

