…och sex var förstås inte att tänka på…

Vaknade lätt stel i nacken i morse och med en molande huvudvärk.

Nakenvikten visade på 70,3 kg vilket börjar bli tjatigt. Det var visserligen semester igår, men jag åt ingen grädde till jordgubbarna och bara en liten skiva nybakt kaka. Kladdkakan hos svägerskan smakade jag inte på alls! Visserligen gillar jag inte kladdkaka men det var ändå en uppoffring. Tycker jag.

Jag åt föräldrarnas hemodlade vita rödbetor med smör och salt och det var syndigt gott. Men säkert c-vitaminfyllt och helt naturligt. Inte ett enda E i. Så jag räknar det till pluskontot.

Medans jag slet i mitt anletes svett på jobbet var maken och d.y ute på Fotö och badade. Jag fick rapport om klarblå himmel, stekande sol, lagom med folk och skön svalka i vattnet. Så´nt vill man ju höra när man sitter vid sitt skrivbord… Jag fick ta två alvedon till efter det samtalet. Värken som strålade ut från nacken och upp i huvudet blev bara värre.

Till lunch blev det tonfisksallad från Hemköp. Tänkte köpt en ceasar-sallad från McDonalds först, men så mindes jag att jag och d.ä bojkottat den restaurangkedjan. Gud vad det tyngde i huvudet när jag kom på det… McDonalds ceasarsallad är faktiskt väldigt god, men jag bojkottade på.

Jag passade på att bunkra upp några nyckelhålsmärkta frysluncher när jag ändå var där, så slipper jag gå ut resten av veckan… Det är så deprimerande att känna av solvärmen några minuter och sedan tvingas in igen. Bättre att kura i det kontorsartificella lysrörsljuset hela tiden istället.

Väl hemma hängde dagens träningspass över mig. Inga ursäkter duger ju, så det var bara att börja ladda. Det gjorde jag genom att lägga mig på sängen och läsa en stund. En timme nästan…

Men sedan gjorde jag en kraftansträngning och bytte om, slängde i mig ett par tuggummin och knäppte igång tidtagaruret.

  • Träningspass nr 8
  • Sprang 24 minuter
  • Gick 2 minuter
  • Sprang 9,5 minuter
  • Gick 2,5 minuter
  • Spang 5 minuter
  • Total sträcka: 5.864 m

Lyckades inte uppnå sex i dag heller. Var inte särskilt ledsen för det, men hoppades ändå. Jag gjorde ju ändå en extra lov…

Nu springer jag helt runt bostadsområdet istället för inne mellan husen. Det är lite tråkigt. Att springa längs med leden känns sådär faktiskt. Vet inte riktig hur jag skall fixa till det, men har en rutt i huvudet som jag tror skall fungera. Den får helt enkelt bli på fredag då, för jag har ju dead-line för sex innan söndag.

Dagens lärdom: Spring inte med tuggummi. Det leder lätt till gasbildning. Kanske inte för alla, men definitivt för mig…

Maken var alldeles lyrisk efter sin dag på Fotö och vill nu köpa en lägenhet där. Och en båt.

Det låter väldigt trevligt och för min del går det bra. Om han hittar några överblivna miljoner som ligger och skräpar någonstans.

CBN74AS6_q100_w430_mFile_cmOnlyScaleDown.jpg

UBE5MCQO_q100_w430_mFile_cmOnlyScaleDown.jpg

Skepp o´hoj!

Kommentera

