Smekmånaden är över!

Tiden tickar på och jag uppnår inte de mål jag utefter resans gång sätter upp, så nu jädrar får det bli andra bullar av!

  • Träningspass nr 7
  • Sprang: 20 minuter
  • Gick: 2 minuter
  • Sprang: 10 minuter
  • Gick: 2 minuter
  • Sprang: 1,5 minuter (kroppen gick i baklås, fötterna fastnade i asfalten, fortsatt löpning omöjliggjordes)
  • Gick: 2 minuter (och djupandades samt vevade med armarna och fläktade mig med kepsen)
  • Sprang: 3 minuter – hade kunnat springa längre, men var hemma!
  • Total sträckning: 5.557 m
  • Dagens nakenvikt: 70,3 kg

Det är 26 dagar kvar till loppet och viktkurvan är ingen kurva, den är ett rakt streck. Ett totalt misslyckande förstås, men skam den som ger sig.

  • Ny diet
  • Från och med nu är det slut med bröd – utom i undantagsfall, och då utan smör!
  • Inget fikabröd
  • Ingen glass
  • Inte onödigt mycket sås…
  • Mycket mer grönsaker än något annat på tallriken
  • Inget te-o-macka-mölande på kvällarna
  • Ingen annan dryck än vatten till maten, före maten eller efter maten. På vardagarna….  Vattnet får dock spetsas med en citronskiva och en isbit.
  • Inga söta flinor i morgonfilen. Bara en tallrik morgonfil. Om hungern fortfarande river får jag äta obegränsat med frukt och grönsaker.
  • Små – och FÅ – portioner av all mat.

Denna diet skall jag börja på i morgon. Och jag skall hålla på med den fram till den 21 augusti. Samtidigt skall jag fortsätta att förlänga den totala sträckningen. Senast på söndag skall jag ha sprungit 6 km åtminstone en gång!

Att springa i keps är riktigt dumt lärde jag mig idag. Det kändes som om hjärnan skulle börja koka och jag tyckte mig känna ett moln av het ånga stiga upp från skalpen då jag vid mina gå-pass lyfte på kepsen. Det var också alldeles för meckigt att springa med kepsen i handen och jag hade ingen möjlighet att fästa den i någon hälla på shortsen. En kort sekund övervägde jag att slänga den, men man skall ju inte skräpa ner. Håll sverige rent!

Jag återgår till mitt pannband med isländska flaggan på. Mycket bättre.

Mina skor börjar att kännas lite stumma också. Eller så är det inbillning… Funderar i alla fall på att skafffa nya för mitt knä är lite ansträngt. Inte så att det gör direkt ont, det känns mer som om det kommer att knäcka till i det. Som att det är utsatt för något sorts tryck. Det kan ju vara mina 70,3 kg dunsandes mot asfalt i kilometer efter kilometer som knäleden uppfattar som aningen påfrestande.

Well. Dagens pass är avklarat och i morgon tar jag en ledigt från jobbet och åker upp till föräldrarna med maken, barnen, kusinerna och svägerskan. Det skall ridas, grillas, badas och levas livet på landet och det vill jag ju inte missa.

Kanske att jag klämmer in en liten ridtur åt mig själv också. Om det blir lite vuxentid över…

Nu kommer la familia hem. Dags för famiiljeliv!

Kommentera

