28 dagar och fortfarande 3,5 kg kvar…

Fick lite spader idag och snodde ihop en krämig pastasallad med löjligt mycket majonäs, creme fraische och chilisås i som en motreaktion på alla min hälsosamma tankar den senaste tiden. Jag har börjat fundera på att begränsa mitt födointag. Att kanske helt enkelt skippa en massa kaloririka grejer. …som majonäs, creme fraische och chilisås.

Det är tungt att erkänna, men jag känner mig faktiskt lite stött av min kropps ovilja att gå ner i vikt. Alltså – att den inte bara gör det för att jag vill att den skall göra det. Det tycks krävas något mer…

Det är naturligtvis inte så enkelt och naturligtvis vet jag det. På ett plan. På ett annat plan tror jag fortfarande att det räcker med viljans kraft. Hå, hå, ja, jaaa. Oh enfald ditt namn är P…

Men jag springer. Upptäckte att jag till och med sprungit lite för mycket, trots att jag lovat mig själv att inte tjata på mig. Även sunkiga träningspass skulle räknas som fullvärdiga och inget skulle förläna mig straffrundor. Mina ”för-mycket-rundor” har faktiskt mer att göra med min oförmåga att hålla reda på dagarna. Ändå är regeln ett träningspass varannan dag. Hur svårt kan det bli?

Just nu är det 28 dagar kvar till midnattsloppet och jag känner tydligt att det kommer att gå vägen. Det blir förstås ingen tid att skryta med, men kanske blir jag inte heller sist.

Undrar om jag skall ta Junior med mig på ett löppass snart så jag får mäta mig mot honom. Det kan vara bra att ha lite koll…

Just nu sitter jag här halvt om halvt i paltkoma och sippar på mitt röda Masi-vin.

Funderar på att lägga mig och läsa en stund. Gör nog det. Nu.

Godnatt.

 

Kommentera

