Mitt liv är inte bara fitness…

I fredags exploderade mitt bakdäck! Som tur var alldeles nära en busshållplats, så jag kunde rulla åt sidan. Med infarkten lurandes. Vilken smäll. Jag trodde att någon sköt mig med en pistol!

Jag är inte dummare än att jag kan byta ett däck, men mina nerver var klart i olag, så det gick inte fort. Bara att lista ut hur den där lilla domkraften fungerade tog en ovärdigt lång stund. Men, jag löste det.

När jag suttit där och vevat en stund hörde jag plötsligt en röst som sa; Ska jag göra det där? Jag tittade upp och såg en ung man med ett vänligt leende och frågade: Vill du det? – Javisst, sa han och tog över.

Svish, svish, klonk, bonk, mutter, mutter och reservdäcket satt på plats. Precis just då kom hans buss och han studsade upp och sa Hej då. Tack, tack snälla, snälla du, ropade jag efter honom.

Vilken underbar människa!

Jag har alltid sagt det, men kanske inte alltid trott det, att människor är snälla. Det är bara ett litet fåtal som är dumma, och de kan man faktiskt strunta i.

Godnatt.

 

One thought on “Mitt liv är inte bara fitness…

  1. ch skriver:

    Det gläder mig att du tog itu med problemet och inte satte upp en sådan där ”kom å hjälp mig” – min åt omvärlden.Att det sedan dök upp en gentleman och gav en hjälpande hand ger ju hopp om mänskligheten. På tal om motion – varför inte cykla till jobbet?? Då har du ju gjort undan träningen och slipper brottas med samvetet när du kommer hem?!?!//s.o.

Kommentera

