Från besvikelse till bestörtning!

Men va faaan! Allvarligt talat?

Jag är mycket besviken och faktiskt lite förbannad. Här har jag gått ett helt liv och sagt att om man bara rör sig marginellt mer än man äter så går man ner i vikt. Helt ärligt trodde jag inte att det var svårare än så. Jag har ju så fel!

NU fattar jag hela det här vikt-traumat som andra människor gnällt om i evinnerliga tider. Jag är inne på 5 dagen och hittills har kurvan bara gått åt fel håll. Så, nu är det väl lika bra att jag berättar om den här – ur fitnessynpunkt – skitdagen…

Dagens nakenvikt: 70,9 kg!

  • Träningspass nr 3
  • Kände mig otroligt omotiverad från start, samt övervägde att helt låta bli pga den deprimerande huvudvärken jag dragits med hela dagen. Men så bestämde jag mig för att huvudvärken var psykosomatisk och en kass ursäkt för att slippa springa och drog på mig löparkitet, greppade tidtagaruret och begav mig åstad.
  • Sprang: 2 minuter
  • Gick: 1 minut
  • Sprang: 1 minut
  • Gick 38 minuter.
  • Antal meter: 4.700. Ungefär. Samma som träningspass 1. Men förstås långsammare.

Huvudvärken gav inte med sig och blev inte ett dugg bättre av min raska promenad. Men det kändes ändå bra att jag avverkade ett pass. Det blir ju katastrof om jag börjar fuska redan.

Jag hoppade ju inte riktigt över min träningsdag igår pga den där promenaden med polaren jag inte sett på länge. Jag hade ju vaga planer på att lura ner henne till hotellet på en drink, men det stod ganska snart klart att hon var inne i en fitness-knäpp hon också. Hon kör en diet där hon käkar fett och ratar kolhydrater. Och så går hon. Hon går fort som attan, jag fick nästan springa för att hinna med. Hon har förvandlats till en Duracell-kanin.

Hur långt gick vi tro… hmm… eniro vill inte funka idag så jag får höfta lite… Det var minst, och nu menar jag allvar, MINST 4,5 km. Förmodligen mer. Vi stannade bara för att plocka upp ett par läckra kantareller, i övrigt gick det undan.

Jag var så himla nöjd igår kväll. Ett extra träningspass. Inget vin. Bara en macka till teet. Kände mig lite som Gunde Svan ett tag. Tills jag vägde mig i morse då…

Kanske är det den irritationen som suttit i huvudet hela dagen.

I morgon blir det i alla fall träningsfritt. Så det så!

Men på fredag får det bli en rejäl runda. Problemet är bara att jag har börjat att oroa mig för kosten… Skall jag verkligen behöva avstå något? Det verkar så… asketiskt på något vis. Jag vill ha potatis, ris, pasta och massor med bröd! Jag älskar ju dessa livsmedel. Jag älskar visserligen köttet, fisken, salladen och allt annat också, så allt som eventuellt skall strykas är oumbärligt i min diet.

Hjäääälp mig.

One thought on “Från besvikelse till bestörtning!

  1. Helén skriver:

    ”Håll ut” det tar ett tag innan kroppen fattar vad som händer och därmed reagerar :-)//Helén

Kommentera

