En besvikelse!

Dagens nakenvikt var en besvikelse! Här har jag varit återhållsam med vinet och ballerinakexen hela helgen och ändå blir det inget utslag på vågen. Den visade t.o.m på mer vikt än sist?! Upprörande!

Nakenvikten idag var alltså: 70,5 kg. I fredags var den ju 70,1 kg. Hur går det till? Kan det vara så att den lilla löpturen och den lilla simturen byggde 0,4 kg muskler medan fettet förbrändes? Hmmm. Jo. Så är det alldeles säkert. Jag börjar nu att ana att det kan bli svårt att komma ner till 67 kg inom föreskriven tid – om jag skall envisas med löpningen också. Och det måste jag ju, hur skall jag annars ta mig runt midnattsloppet…

Det blir en långpromenad idag, trots att det är träningsfri dag, för att bättra på någonting. Förbränningen kanske?

Egentligen skall jag ut och gå med en kompis och vi har inte setts på evigheter så jag tror att vi har en del att ta igen, och innan vi har dissikerat hela bekantskapskretsen så har det nog blivit en låååångpromenad av det hela. Hoppas jag. Eller om jag skall försöka styra in henne på promenad ner till Eriksberg och ett glas vin på 6:e våningen… Man pratar ju så bra där. Och fin utsikt är det. Och det är ju faktiskt, egentligen en träningsfri dag.

Vi får se. Ni med.

Nu skall jag lägga mig ner och tänka på middagen en stund. Sönerna, för vilkas skull jag kom hem tidigt idag, verkar utflugna och jag har ingen som helst lust att efterlysa dem. Förmodligen står de och hänger nere vid slätta damm och tittar på Gothia-fotboll.

Det är en sällsynt lyx att vara alldeles ensam hemma, och en lyx som jag uppskattar.

Kommentera

