Inte misslyckats än!

Nu är det bara 34 dagar kvar till 67 kg och 10 km! Jag har ingen nakenvikt idag för i morse när jag vaknade mindes jag  inte att jag numera är ägare till en våg. Jag hann möla i mig både ett par tre stycken rostade ostomarmeladmackor och ett par koppar kaffe innan minnet infann sig. Så kan det gå.

Dagens träning blir löpning eftersom jag nu är tillbaka på fastlandet. Simturen runt Böttö kändes lite fjuttig – men så pass skrämmande att jag bara tordes ett varv. Borde egentligen träna lite extra idag för att kompensera, men det tänker jag då rakt inte göra! Faktum är att jag måste använda all min kraft till att komma mig ut överhuvud taget…

Helgens mat har varit någorlunda sund även om fredagens grill sköljdes ner med vin, och jordgubbarna pryddes av en liten klick grädde. På lördagen åt vi tomatsoppa och vitlöksbröd till lunch och fiskgryta till middag. Vatten till lunchen och endast ett halvt glas vin till middagen.

Vi såg på ”Bröllopsfotografen” då vi kom hem (det blev ”Inglorius bastards” häromdagen när jag trodde jag skulle se den) och till den åts det lite pop-corn och en endaste liten stackars öl.

Min nakenvikt torde alltså vara ganska god.

Vad gäller filmer så tyckte jag att ”Inglorius bastards” var väldigt bra. Vet inte varför… Förmodligen gillar jag filmer med rappa repliker och ett galet frossande i övervåld. Jag noterade också att Brad Pitt var med och det gjorde inte filmen sämre på något sätt.

Bröllopsfotografen hade jag väldigt höga förväntningar på och dessa infirades inte fullt ut. Men helt okej. En trea tror jag.

Idag storstädade jag akvariet. Det har varit massdöd där under vår Kina-resa och knappt halva beståndet fanns kvar. Då jag börjat rota i eländet uppdagades dock ett trettiotal nya mal-bebisar! Jag fick koppla in sönerna på att rädda upp dem medan jag fortsatte att tömma ut skiten.

Nu står akvariet rent och fräscht och mal-bebisarna, deras föräldrar och de fyra andra överlevarna simmar runt i en spann bredvid. Fem malbebisar har redan flyttat hemifrån till en av d.y:s vänner.

Nu skall jag röja upp i köket. Sedan på med löparkläderna… Phu… undrar vad som är mest tråkigt… Förmodligen löpningen. ..eller kanske köksröjandet. …eller.. hmm.

 

Jag återkommer om ett par timmar om tid och längd på dagens runda så ni inte tror att jag fuskar.

 

Kommentera

