JAAAAAA!

Nu har jag gjort det! Det känns så skönt. Det är lååååångt till nästa gång jag måste genomföra detta monumentalt tidsödande och olönsamma arbete igen.

Jag har ”haft” fikabordet för säsongen. Phu! Vår fikageneral har dessutom ålagt oss att sälja korv också. …suck… Men – vad gör man inte för lagkassan?

Det fanns aldrig någon egentlig tid att baka – så det skedde på den tid då jag borde sova för att bättre hantera mitt humör. Jag är väldigt känslig för sömnbrist och det tar sig otrevliga uttryck när jag drabbas. Dvs alla omkring mig drabbas…

Att koka korv gick väl an – men att få med sig den ner till planen. Och varmhålla den… Bökigt. Tog med hela kastrullen med kokande vatten och satte ett armeskärp runt för att inte råka ut för ofrivillig skållning i bilen. Maken var mycket orolig. För bilens innanmäte.

Att sedan stå där med det lilla plastbordet fullt med kaffe, kexchoklad, mjuk kaka, chokladbollar, drickor, sockerskål, mjölkkanna, servietter, korvgryta, senap, ketchup, bröd, växelkassan … … i det ihållande, strilande, iskalla regnet var så sorgesamt på något vis.

Det gick några koppar kaffe, några chokladbollar, en korv, några drickor…

Matchen gick dock bättre och det gjorde ju att jag åtminstone inte började grina.

När sedan alla gått hem utom jag, maken, våra ungar och några till som fortfarande spelade lite ”spontanfotboll” så bjöd jag ut det som var kvar på bordet till de glada barnen. En tränarkollega kom lufsandes och fick också en kopp kaffe.

Där stod vi, en liten skara regnvåta, leende barn och några trötta vuxna mitt på en grusplan under de grå, regntunga molnen.

Det finns dagar – och definitivt kvällar – då jag seriöst funderar över vad jag håller på med.

Men för det mesta tänker jag på något annat. Självbevarelsedrift kallas det visst.

Nu skall jag ta mig ett varmt bad. Vi hörs.

Heja Lundby!

Kommentera

