Mitt nya liv har fortfarande liv

Men jag är redan så less på det så jag orkar inte skriva ett ord till om saken.

Jag är anmäld till midnattsloppet och det får vara bra med det. OM ni vill veta något om min träning och övriga förberedelser (?) är det bara att fråga. http://bit.ly/9Mn7J8

Idag anmälde jag mig som bloggare hos Hisingstidningen. Jag vet inte vad det innebär, men de hade en liten annons där det stod att de ville ha bloggare.

Ta mig, skrev jag. Jag bloggar. Jag kan blogga på beställning. Vad vill ni ha? En blogg om Hisingen? Been there, done that, men gör det gärna igen. Vi får väl se om de hör av sig. Jag tycker dock att jag är utomordentligt duktig på att saluföra ”det sköna Hisingslandet” som Alf Österström så poetiskt kallar ön. Men kanske är de ute efter en något mer nyanserad bild…

Mina uppdrag i styrelsen för Lundby IF06 har hittills varit lekande lätta, ändå har jag nästan missat att utföra dem. Denna månaden skulle jag skicka in ett papper om städning i stadsdelen. En tämligen simpel uppgift – eller hur? Jag kom på det idag och tidsfristen går ut i morgon!!!

Nu medan jag sitter och skriver det här poppar det till i min facebook hela tiden. Jag har en liten åttaåring som spelar i yngste sonens lag som kompis och han är som en ettrig liten myra ibland. Heeeej!!! skriver han. Sedan fyller han på med smajlisar och blippar och pluppar och små anekdoter ur sitt liv. Oftast väldigt osammanhängande och alldeles galet stavat.

Nyss lämnade han mig med: 8 st ine hos min

… 8 st äggsjuka hönor är inne hos min bror? 8 st läxor ligger ogjorda inne hos min mor? 8 st kexchoklad-smulor inne hos min hamster? Frågorna hopade sig, men tror ni jag fick svar…

Det  kom: hej då moste såva

Men hallå? Nu fick jag aldrig veta och nästa gång han ploppar upp i min chattruta kommer han säkert att ha glömt allt om vilka 8 st som var inne hos min….

Åttaåringar kan vara sådär ibland. Min egen åttaåring har helt fastnat i bakträsket. Som väl är har han en schysst farmor som gärna kommer hit en eftermiddag i veckan och bakar med honom. Hon sydde med honom när han var i syträsket och om han kommer in i några andra händighetsträsk så lär hon väl få lotsa honom genom dem också.

Bakträsket har dock fördelen att det väldigt ofta finns goda bakverk i huset! Förra veckan bjöds det solskenskaka (vet ni vad det är? Det visste inte jag, jag var tvungen att googla upp det)(det var en god kaka!) och i morgon är det drömtårta. Maken har inventerat skafferiet enligt farmoderns lista och verkar ha hittat det mesta.

2378295694_20d46c27c5.jpg

I morgon kväll skall jag jobba över, men jag kommer garanterat att sitta och sukta efter den där drömtårtan tills jag blir tokig! Hoppas att de spar en bit åt mig.

D.ä har svårt att komma till ro. Kanske är det sommartiden som spökar. Nu ropar han också. Bäst att gå dit.

Godnatt.

Kommentera

